Als ik het schema bekijk in het deksel zit de condensator verkeerd geplaatst, deze moet tussen U1 en W1 zitten, verder zou ik om de motor te testen de fase en nul op U1 en U2 zetten en een bruggetje maken tussen V2 en W1
MAARRRRRRRR.... als je geen (of te weinig) verstand van zaken hebt zou ik een elektro monteur raadplegen die eerst de condensator doormeet (deze hoeft niet zichtbaar kapot te zijn maar kan wel degelijk doorgeslagen zijn en sluiting veroorzaken), hij kan de wikkelingen doormeten, een aardlek meten en de weerstand meten tussen U1 en U2 of dit idd de plaats is voor fase/nul.
Een gevulde glaszekering is niet per definitie een magnetronzekering maar een zekering die groot vermogen doorlaat en bij sluiting niet het glazen buisje kapot kan laten knallen dus eigenlijk een soort "beveiligde" zekering. Dt soort zekeringen zie je niets aan als ze doorgeslagen zijn en moet je dus door meten (wel eerst uit de houder halen anders kan je 'door' de schakeling meten en lijkt het alsof hij heel is terwijl hij stuk is (en dan is de vraag: waarom is hij stuk?)
Is die "beveiliging" trouwens geen toeren regelaar? Ik vind het een erg volle printplaat voor een beveiliging...
Als je wilt kan je gerust een keer langskomen met de motor, je bent van harte welkom.
Groeten,
Patrick
MAARRRRRRRR.... als je geen (of te weinig) verstand van zaken hebt zou ik een elektro monteur raadplegen die eerst de condensator doormeet (deze hoeft niet zichtbaar kapot te zijn maar kan wel degelijk doorgeslagen zijn en sluiting veroorzaken), hij kan de wikkelingen doormeten, een aardlek meten en de weerstand meten tussen U1 en U2 of dit idd de plaats is voor fase/nul.
Een gevulde glaszekering is niet per definitie een magnetronzekering maar een zekering die groot vermogen doorlaat en bij sluiting niet het glazen buisje kapot kan laten knallen dus eigenlijk een soort "beveiligde" zekering. Dt soort zekeringen zie je niets aan als ze doorgeslagen zijn en moet je dus door meten (wel eerst uit de houder halen anders kan je 'door' de schakeling meten en lijkt het alsof hij heel is terwijl hij stuk is (en dan is de vraag: waarom is hij stuk?)
Is die "beveiliging" trouwens geen toeren regelaar? Ik vind het een erg volle printplaat voor een beveiliging...
Als je wilt kan je gerust een keer langskomen met de motor, je bent van harte welkom.
Groeten,
Patrick