Kopjes

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Didier,

Ten eerste weer een magnefieke uitleg en raaportage en natuurlijk een prachtig resultaat.
Ik zag je steeds met de meetlat meten vanaf het begin om een midden te vinden, een tip daarvoor avan mijn kant, door de meetlat met bv de 10cm mark op het midden te zetten is het vaak nauwkeuriger te bepalen waar het midden zit, je hebt dan gelijk bv 34mm link en rechts van de 10cm streep, dit is dan beter zichtbaar en meestal nawkeuriger omdat je je hem beter op het midden kan zetten omdat je links en rechts dezelfde kleine afwijking makkelijker gelijk kan maken..

Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, probeer het maar eens uit, even schuiven tot het midden gevonden is en dan afstrepen.

ps je PM box zit vol.

Bedankt om te melden dat mijn box vol zat. Is inmiddels wat leeg gemaakt.

Ik begrijp heel goed wat u bedoeld met die 10 cm lijn hoor.
Doe ik meestal, maar voor foto's neem ik het nulpunt van de plooimeter.
Je mag het van me aannemen Fantic, hoe correct je werkt, dan is het nog altijd iets uit de midden bij een bol.
Al is het iets schuin gaan opspannen bijvoorbeeld een paar tienden van een mm, dan is het genoeg om heel veel uit het center te geraken bij een (kwartslag) omgekeerd opspannen.
Moet je eens zelf proberen, dan zal je begrijpen wat ik bedoel.
Ik ben nu eenmaal iemand die de perfectie wil nastreven, en toch lukt het niet om direct centrisch te werken op een bol die achteraf een kwartslag moet gedraaid worden.
Indien iemand daar tips kan geven, ze zijn zeker welkom.
Wie weet leer ik ook nog bij.
Maar een terechte opmerking hoor Fantic.
Bedankt om mijn reportage te volgen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.