moderne tuintafel in padoek

Tomtom

Actieve deelnemer
16 dec 2013
124
0
Groningen
Zijn dat beukenhouten domino's? Of is het Sipo? Beukenhout is niet erg weersbestendig. Wellicht iets om rekening mee te houden.

Groetjes,

Tom
 

smetje

Actieve deelnemer
12 okt 2014
46
0
Gent
dit zijn uiteraard de sipo domino's voor buiten gebruik zoals je ze kan zien liggen op de foto, zou anders niet lang meegaan vrees ik.
 

smetje

Actieve deelnemer
12 okt 2014
46
0
Gent
Ondertussen is de tafel klaar en geplaatst.

Zwaluwstaartverbinding om de verschillende balken aan elkaar te bevestigen
IMG_0691.jpg

IMG_0693.jpg

IMG_0720.jpg

IMG_0716.jpg

IMG_0723.jpg
 
P

Pel

Guest
Mooie tafel smetje, gaat de tafel niet kantelen, als je op een hoek gaat zitten en je gaat op de tafel leunen? Of is hij zwaar genoeg zodat het gewicht van de tafel dat tegen houd?

Groet Pel.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

smetje

Actieve deelnemer
12 okt 2014
46
0
Gent
De tafel blijft perfect stabiel staan, het blad ligt zelf los op het onderstel en beweegt niet. het blad kan ik zelf niet alleen opheffen :)
 

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
528
48
Groningen
Ik kon persoonlijk niks van de tekening maken, maar nu ik de foto's zie..! Ik vind 't een erg mooie tafel geworden! Mooie lijnen, mooi hout en mooie afwerking :) tof
 

smetje

Actieve deelnemer
12 okt 2014
46
0
Gent
thx guys!
het ontwerp van de tafel is wat veranderd en is niet meer volgens de eerder geposte tekening.

hier het aangepaste ontwerp
Schermafbeelding 2017-04-14 om 09.08.52.jpg
 

Atmoz

Actieve deelnemer
Nogmaals, erg mooi.

Het rode vind ik eigenlijk juist erg gaaf staan bij deze tafel.
Ik ben afgelopen weekend bij een ander forumlid geweest in België, en die had ook Padouk gebruikt voor zijn carport.
Hij gaf aan dat het helemaal zou vergrijzen als je er niets aan doet verder.

Ik weet echter niet of ik dat bij deze tafel mooier zou vinden... Dit rood "knalt" nu namelijk lekker eruit :cool:

Grtz,

Atmoz
 

smetje

Actieve deelnemer
12 okt 2014
46
0
Gent
De rode kleur is inderdaad een eyecatcher en zou het eventueel ook wel zo willen houden maar de rest zoals de garagepoort en de achterdeur is ondertussen ook al vergrijsd/bruin geworden.
De tafel is nu 76cm hoog, mede door de dikte van het blad want je moet er je stoel nog onder kunnen schuiven. Ik krijg wel het gevoel dat ze toch een 2 a 3cm lager zou mogen zijn.

IMG_0727.jpg

Van zodra het wat slechter weer is heb ik direct de drang om die stoelen binnen te halen zodat ik de tafel volledig zie :D
 

guidovanalphen

Actieve deelnemer
9 mei 2011
128
2
Erg mooi!
Hoe zit de verbinding op de kruising van de poten in elkaar?
De zwalustaart veer en groef is een tof detail!
Guido
 

smetje

Actieve deelnemer
12 okt 2014
46
0
Gent
De kruising heb ik met een domino gedaan die van de ene kant tot de andere doorloopt, dit samen met de pu lijm zorgt voor een sterk geheel
 

Vener

Actieve deelnemer
21 jul 2012
266
154
Nijmegen
Mooi ontwerp en knap gemaakt. Wat was eigenlijk de belangrijkste reden voor het gewijzigde ontwerp?
 

smetje

Actieve deelnemer
12 okt 2014
46
0
Gent
normaal kwam de tafel eerst op het terras te staan en daar kwam een vierkante tafel beter uit. Nu de tafel dichter bij de keuken is geplaatst is de plaats waar ze staat ook beter geschikt voor een rechthoekige tafel.
een tweede bedenking was het feit dat we meestal met 5 aan die tafel zitten, bij een vierkante tafel van 2x2m ga je precies allemaal op een rijtje naast elkaar moeten zitten of ver uit elkaar.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.