stofzuiger tweak

Mr. Yellow

Actieve deelnemer
17 mrt 2014
43
0
Kijk, zo'n sleeve zocht ik ook. Bij Techflex zie ik door de sleeves het bos niet meer, dus net via AliExpress besteld in mooi geel, passend bij m'n DeWALT stofzuiger :D
 

Mr. Yellow

Actieve deelnemer
17 mrt 2014
43
0
Nee, fluo past niet. Gewoon geel. Voor de zekerheid ook maar een zwarte meebesteld mocht de kleur teveel afwijken ;)
Hoe is de kwaliteit? Beetje stevig?
 
Laatst bewerkt:

edozat1

Actieve deelnemer
2 jun 2015
39
1
Utrecht
Wat is volges jullie de juiste dikte bij een 27 mm slang? Ik heb er 1 van 30 mm besteld, rekening houdend met het netsnoer en enige rek van de sleeve.
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
351
10
Rotterdam
Leuke vertaling voor PET (Polyethyleentereftalaat) op Aliexpress: huisdier gevlochten kous uit te breiden strak.

Bij Techflex kun je heel veel verschillende diameters bestellen:
Voor 27 mm slang gebruik ik 1" Flexo Pet met 15,9 mm expansie (25,4-41,3 mm).
Voor 36 mm slang gebruik ik 1 1/4" (31,7-44,4 mm).
En ze zijn niet eens heel veel duurder dan Aliexpress en in ieder geval sneller want het komt gewoon uit Enschede.
 
Laatst bewerkt:

matrex-online

Actieve deelnemer
27 feb 2013
278
2
Ik heb voor beide 40mm, voor de festool 27mm slang is 40mm perfect. Voor de protool 35mm is het netaan die 40mm, voor het mooie zou hij iets groter moeten zijn enkelt kon ik die niet vinden in kleur..
 

Mr. Yellow

Actieve deelnemer
17 mrt 2014
43
0
Leuke vertaling voor PET (Polyethyleentereftalaat) op Aliexpress: huisdier gevlochten kous uit te breiden strak.

Bij Techflex kun je heel veel verschillende diameters bestellen:
Voor 27 mm slang gebruik ik 1" Flexo Pet met 15,9 mm expansie (25,4-41,3 mm).
Voor 36 mm slang gebruik ik 1 1/4" (31,7-44,4 mm).
En ze zijn niet eens heel veel duurder dan Aliexpress en in ieder geval sneller want het komt gewoon uit Enschede.

Zojuist m'n order bij AliExpress geannuleerd en bij Techflex besteld. Wist totaal niet welke sleeve ik daar nou moest kiezen. Dus bedankt voor je input!
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Is het niet beter om een maatje kleinere sleeve te nemen dan de maat van de slang om een strakke passing te krijgen? Of is het strak genoeg? Sorry voor de vragen, maar ik ken dit spul totaal niet, en vaak moet je het in je handen gehad hebben om een indruk te krijgen.
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
351
10
Rotterdam
Zie mijn eerdere opmerkingen ten aanzien van sleeve afmetingen.
Voor 27 mm slang gebruik ik 1" Flexo Pet met 15,9 mm expansie (25,4-41,3 mm).
Voor 36 mm slang gebruik ik 1 1/4" (31,7-44,4 mm).

Sleeve afmetingen zijn voor de zuigslang alleen.
Als je de stroomdraad ook in de sleeve meeneemt wordt de zuigslang onhandelbaar en stug.
 
Laatst bewerkt:

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Ik heb een slang van 42mm. Ik heb nu een sleeve van 44,4mm besteld. Maximale maat van deze is 69,9mm. Met stroomkabel moet dat goedkomen denk ik.

Hoe heb jij de uiteinden van de sleeve "afgeloten" om de slang? Mijn gedachte hiervoor is isolatietape, of zijn er andere/betere alternatieven.
 

matrex-online

Actieve deelnemer
27 feb 2013
278
2
Ik heb zelf met een krimpkous geprobeerd maar dit werkte niet helemaal goed. Op een gegeven moment werd de sleeve ertussenuit getrokken. Kwam ook een beetje dat ik hem rechtuit had de slang en toen de krimpkous erom gedaan heb. Als je dan de slang weer oprolt dan is er meer lengte(buitenbochten) en komt er wat lengteverschil in de sleeve.

Ik heb hem nu met isolatietape vast, hier zal ik nog een keer een krimpkous doen voor het aanzicht.
 

matrex-online

Actieve deelnemer
27 feb 2013
278
2
al een tijdje geleden een vuilniszakhouder gemaakt met een onderdrukslang. Werkt goed!!
Zal van de week is fotos plaatsen voor de kijkers :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.