Nieuwe tools topic

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
En al iemand een vroeg Sinterklaas cadeau te melden.
Hier alleen 2 doosjes pluggen.
De rest was huisraad.
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Ehm de stanley sweethaert beiteltjes

mijn andere verlanglijstje ligt nog bij Sint Sander...
wordt alleen eerder kerstman sander... levering half december :(.
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Hier helaas geen echte houtbewerkingstools. Wel een hele mooie zaklamp. Dat is een andere hobby/ verslaving van mij.

IMG_0122_zpsobfza2pz.jpg
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Ik begrijp dat de vraag dommer overkwam als de bedoeling was...
ja ikbegrijpdat je er licht mee kan maken en iets mee kan verlichten.. maar is t 'slechts' verzamelen ofhou je vanstropen, middernachtelijke avonturen... wat doe je er mee behalve het voor de handliggende?
 

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
Mooie lamp! Ik gebruik voor mn werk de Feniks tk15, ook een goud ding, met strobe voor verblinding, must voor mij. Batterijen gaan snel op maar gratis van de baas.

Handig dat je er een oplader bij hebt!!
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Schitterend ding!
wat doe je er mee?

In dit geval er een review over schrijven. Ik krijg met regelmaat zaklampen van een Nederlandse webshop op het gebied van zaklampen. Ik test ze en schrijf mijn bevindingen neer. Sommige zaklampen geef ik vervolgens weg en soms verkoop ik ze. De beste hou ik natuurlijk en het ziet er naar uit dat dit met deze ook gaat gebeuren.

De R50 heeft verschillende lichtstanden, van 50 tot 3200 lumen. Dus je kunt deze ook gebruiken zonder iedereen inclusief jezelf te verblinden. De zaklampen en hoofdlampen (10-15 in totaal) die ik heb, gebruik ik voornamelijk in en om het huis. Mijn dochters gebruiken ze al nachtlampjes, als ik 's nacht uit bed moet en mijn vriendin niet wakker wil maken met te veel licht, om de container aan straat te zetten zonder de auto te beschadigen, als het speelgoed van de dochters weer eens achterde bank is gevallen, bij het klussen, om de machines op het werk van binnen te controleren, en natuurlijk ook bij het kamperen en nachtwandelingen.
 

Artbij

Actieve deelnemer
28 nov 2016
52
0
Heb net mijn vroege kerstkado gehaald
smile.gif
.

Een Worx F30 multitool. Nu 25% korting bij de Praxis en dan nog eens 20,- terug van worx zelf. Wilde eerst voor een cheapo ferm ofzo gaan. Verschil met Ferm was nu maar een paar tientjes. Hopelijk is dit dat geld waard
smile.gif
.
 

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
dan wel geen oude nieuwe toosl, maar wel nieuwe tools :)

gezien er een salontafel en keukenkast op de planning staat en sinterklaas in het land is heb ik mij vorige week getrakteerd op een heel nieuw set handgereedschap:

20161204_153923467_iOS.jpg

de set bestaand uit:

Veritas kruisstaal met metische indeling
Pax 26"ripcut 5,5 TPI handzaag
Pax 26"Crosscut 10 TPI hadzaag
Veritas Ripcut 9 TPI kapzaag
Verital aftekenmes
INCRA T lineaal met metische indeling
Incra aftekenpen
Verital Bevel-up Jack schaap
Veritaql grondschaaf groot model
Hold Down werkbank bovenklem
Peaktool quick release meubelmakers backschroef 230mm

al met al een hele flinke investering maar ik heb er super blij mee.
vandaag de eerste krullen gemaakt met de schaaf en de bankschroef geinstalleerd, heerlijk!
 
P

Pel

Guest
Mooi en zeer degelijk gereedschap, dat krijg jij en je eventuele opvolgers niet versleten.

Groet Pel.
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Thnx L.N. Daar doelde ik inderdaad op, ik heb ookwel een zaklamp en ook een ' lichtkanon' maar die gebruik ik beide sporadisch. Vandaar mijn interesse in de 'hobby'
 

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Thnx L.N. Daar doelde ik inderdaad op, ik heb ookwel een zaklamp en ook een ' lichtkanon' maar die gebruik ik beide sporadisch. Vandaar mijn interesse in de 'hobby'

Het gebruik wisselt natuurlijk van persoon tot persoon en ik merk ook dat je de juiste (voor jou) moet hebben. Iedereen heeft hier wel gereedschap dat niet of net niet bevalt en dan gebruik je het bijna niet. Koop je hetzelfde van een ander merk en dan kan het wel bevallen en gebruik je het ineens heel veel.

Overigens als iemand nog hulp nodig heeft bij het vinden van de juiste zaklamp, stuur me dan een berichtje en dan denk ik mee. (Ik verkoop zelf geen zaklampen en krijg ook geen percentage van de webshop).

Schrok wel van de prijs voor zo lampje

Ja, het is een hoop geld. Dit is ook de duurste die ik heb. En het is dat ik ze krijg voor reviews. Ik weet niet of ik er anders het geld voor over zou hebben. Maar het is wel van zeer hoge kwaliteit. En het is minder duur dan de Lie Nielsen en Veritas schaven die hier afgelopen dagen zijn gepost :rolleyes:. Kwaliteit kost geld en dat geldt net zo zeer voor schaven als voor zaklampen.
 
Laatst bewerkt:

C.luning

Actieve deelnemer
6 aug 2014
64
0
Ik gebruik een soortgelijke lamp (met stroboscoop functie) voor werk. Het doel is dan juist om iemand tijdelijk te verblinden. ����
zeer fijne lampen moet ik zeggen. Vroeger gebruikte ik alleen de lange maglite lampen maar deze zijn veel praktischer.
 

C.luning

Actieve deelnemer
6 aug 2014
64
0
Sinterklaas heeft mij een Rupes ls71te delta schuurmachine gegeven!
Kan eindelijk die b&d mouse naar het goede doel....... de vuilcontainer. Ik denk dat hij daar meer op zijn plaats zal zijn!
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
Zo, Lhoornweg.. Sinterklaas was vrijgevig dit jaar! Ik kan mij inbeelden dat er menige tijd is besteed aan het bekijken/voelen/hanteren van dit alles :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.