Zwarte kunststof dorpel schilderen met grondlak.

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Ik heb een zwart kunststof dorpel, er is wat aan gezaagd en nu is de toplaag weg, ik heb het wel netjes fijn geschuurd.
De gladde zwarte glans laag krijg je niet zomaar terug, misschien als ik steeds fijner gaat schuren en uiteindelijk polijsten krijg ik dat weer terug.
Maar het liefste heb ik dat de balk hetzelfde kleur wordt als de rest van het kozijn.

De vraag, gaan ik dit gewoon schilderen met Wijzonol LBH grondlak HV?
Of moet ik eerst een andere hechtlaag aanbrengen?

76453242347.jpg
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Als je hem nou eens met een brander opwarmt mischien dat de bovenlaag dan weer glanzend wordt

Test eens een stukje.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.555
Gaanderen
Schuren met waterproof schuurpapier. Net zoals ik mijn kunsstof pennen schuur. Komt tot hoogglans.
Ik zou het schilderen want het is wel een ander klus dan mijn pen op de draaibank.
 

Ambidexterity

Actieve deelnemer
staan die zo op mekaar ?
Yep, met hightec lijm er tussen en redelijk wat schroeven,
Rood en groen zijn de schroeven die het bij elkaar houden met de lijm, blauw zijn de schroeven die de dorpel op de vloer de dorpel vast zet.
Zwarte kant zit buiten, hout binnen, uitsparing aan de onderzijde een zwelbad/tape, links rechts daarvan een ril kit.
Links en rechts onder hoeken heb ik nog een hoekje uit gefreest (was nog niet gedaan toen ik het plakje afzaagde), daar komt ook een kit vulling in.
Daar gebeurt nooit meer wat mee ;-)

Het is een dorpel voor schuif deuren wat ik aan het maken ben, 3 deuren, nou ja, 2 en een valse deur.

Houten gedeelte zit al in de grondverf, alleen het kunststof gedeelte zat ik nog mee in mijn maag.

dorpel-2.jpg
 

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Afwatering is geen probleem aangezien dit onder een overstek komt, de hoogte a 55mm is bewust gekozen.
Als het heel hard regent, ik bedoel extreem dat de straten onder water staan, dan komt er iets water binnen, gelukkig niet veel. Met dit is de kans 55mm kleiner.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.