zwaar II - nu rond

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.291
232
't hoofd van Overijssel

Na de eerste mail dacht ik aan zwalustaart blokjes als verbinding. Kon het alleen niet visualiseren. Op de site van Ger Vervoort zag ik de foto. Vind het mooier als de veter techniek.

006-%20Inleiding%20artikel%20(De%20schatkist%20van%20de%20Houtdraaier).jpg
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.246
658
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Het is uiteindelijk gelukt. Ik heb aan beide zijden 16 mm beuken deuvels schuin door de scheur heen geboord en gelijmd. Daarna was de schaal stabiel.

esdoorn1.jpg
esdoorn4.jpg
esdoorn3.jpg
esdoorn2.jpg

Alsnog een schaal dus, uit esdoorn, 66 cm diameter. De foto's zijn na de eerste laag olie.
 
A

Athanor

Guest
Slimme oplossing die een prachtig reslultaat oplevert!

Complimenten hoor!


Fons
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
66 cm....Da's echt een serieuze schaal.... Mooi dat je de schaal toch heb afgekregen,persoonlijk vind ik de deuveloplossing niet fraai maar wel goed bedacht.
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.246
658
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Echt fraai is het voor mij ook niet, als ik de deuvels echt heel symmetrisch er in gekregen had, dan had ik ze zwart gemaakt, met inkt. Maar dat is nog knap lastig om die deuvels er netjes schuin in te boren als je de buitenkant van een schaal voor je hebt en de binnenkant niet af is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.