Zeskant doosje.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.718
2.581
Gaanderen
Ja even snel een opdracht tussendoor. Dragons en dungeons opbergbox Als je niet weet wat dit nu weer is verkeer je in goed gezelschap. Ondergetekende moest ook even de www hulptroepen inroepen. Het is een spel met dobbelstenen in vreemde vormen. Er komen nog wat meer foto's. Ik had de keuze tussen wenge (parketrestjes) en ebben. Met het ebben heb ik andere plannen dus wat restjes gebruikt.

IMG-20220125-WA0002 (1).jpg
Ik kreeg wat maten door maar ik denk dat het doosje wat lager wordt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nico Oosthoek

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.850
902
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
is het niet Dungeons and Dragons? Volgens mij (maar ik kan het ook weer mis hebben hoor) is het oorspronkelijk een tekst-computergame - uit de begintijd van de interactieve computers met terminals (text only) - nog van voor de timesharing systemen - zeg begin jaren '60 van de vorige eeuw - voor een goed overzicht van die beginperiode van computergebruik door 'individuen', lees vooral het boek 'Hackers' van Steven Levy - geeft een erg goed inzicht in de ontwikkelingsgeschiedenis en de 'democratisering' van de computer.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.718
2.581
Gaanderen
Ik heb geen idee. Mijn dochter gaf mij 2 maten 11.5 x8.5 cm zeskant. Ja daar kon ik niet zoveel mee. Ik heb nu een diameter van 11.5 cm en 8.5 cm hoog, maar dat is te hoog. Nu moet de deksel toch eraf gezaagd worden dus dat komt wel goed. Ik ga er van uit dat hier alleen de dobbelstenen in gaan.
 

arjaano

Actieve deelnemer
27 jan 2017
314
78
Rotterdam
is het niet Dungeons and Dragons? Volgens mij (maar ik kan het ook weer mis hebben hoor) is het oorspronkelijk een tekst-computergame - uit de begintijd van de interactieve computers met terminals (text only) - nog van voor de timesharing systemen - zeg begin jaren '60 van de vorige eeuw - voor een goed overzicht van die beginperiode van computergebruik door 'individuen', lees vooral het boek 'Hackers' van Steven Levy - geeft een erg goed inzicht in de ontwikkelingsgeschiedenis en de 'democratisering' van de computer.
Ja, het is Dungeons and Dragons. Nee, van origine is het geen computerspel. Dat computerspel was al een afgeleide van het origineel. De 'echte' DnD is een tabletop roleplaying game uit 1974. Er worden alleen handboeken voor uitgegeven. Daarmee kan je een compleet eigen fantasyverhaal opbouwen en spelen. Eventueel zelfs eindeloos (er is een game die al sinds 1982 loopt). Ik heb hier nog een halve plank aan handboeken staan :geek:.
 
  • Leuk
Waarderingen: meron en thewieger

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Supercool. Als op een dag mijn dochter mij vraagt om een D&D-gerelateerd iets te maken, dan weet ik dat mijn opvoeding is geslaagd.

En daarbij is het ook een erg goed geslaagd doosje geworden.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.718
2.581
Gaanderen
Ik weet ook niet waar het allemaal over gaat, maar het kistje is een prachtig stukje vakwerk.
Mijn compliment Wim.
Moet hij niet naar de challenge, dan ga je hoge ogen gooien.
Mooie beeldspraak Nico. Ik zal het overwegen maar ik ben nu aan wat anders begonnen. Eens kijken of dat goed lukt. Binnenkort zal ik wel een ander draadje starten.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.