Ik volg het forum al een tijdje, en zal het dilemma even voorleggen. Het kozijn in de achterslaapkamer (2de verdieping) van mijn huis is nu toch echt verrot en moet worden vervangen. Plaatsing van dubbelglas is in het huidige kozijn niet mogelijk vanwege de verrotting (je kan er doorheen prikken) en omdat de diepte van de sponningen niet goed is.
Bijgevoegd is een eerste tekening (PDF) van het kozijn, de maten zijn die van de buitenmuren. Zoals op de tekening te zien is is het nogal een fors kozijn. Momenteel zit er enkel glas in, alleen wil ik in het nieuwe kozijn de sponningen uitfrezen en er dubbelglas inzetten. Zoals ik al zei is het een eerste tekening, en advies (negatief mag ook
) wordt op prijs gesteld. Dit wordt het eerste echt grote kozijn wat ik zal maken (heb wel eens kleine wc raampjes ed gemaakt). Het gereedschap is of gehuurd of in eigen bezit. Mijn plan was om het zo simpel mogelijk te houden, vandaar alle rechte hoeken en weinig poespas. De maten van het hout heb ik bij de plaatselijke houthandel vandaan, welke het in deze maten (dikte en breedte) kunnen leveren. Het afkorten zal ik zelf doen, vanwege eventuele (kleine) speling op de maten.
Wordt het sterk afgeraden, of denken jullie dat het mogelijk is voor een relatieve beginner.
Attached files kozijn1.pdf (184.1 KB)
Bijgevoegd is een eerste tekening (PDF) van het kozijn, de maten zijn die van de buitenmuren. Zoals op de tekening te zien is is het nogal een fors kozijn. Momenteel zit er enkel glas in, alleen wil ik in het nieuwe kozijn de sponningen uitfrezen en er dubbelglas inzetten. Zoals ik al zei is het een eerste tekening, en advies (negatief mag ook
Wordt het sterk afgeraden, of denken jullie dat het mogelijk is voor een relatieve beginner.
Attached files kozijn1.pdf (184.1 KB)