zaagsel

marimba

Nieuw lid
18 mei 2012
13
3
Beste mensen, mijn valkvandiktebank draait nu lekker, waarmee ook het nodige schaafsel/zaagsel verzameld wordt. De zakken beginnen inmiddels aardig op te stapelen, dus wat hiermee te doen? Ongetwijfeld ben ik niet de enige met dit 'probleem'. Dus wat doen jullie hiermee? Is er iemand die eiken/vuren schaafsel kan gebruiken? Weggooien? Is er ergens een adres in Limburg die ik hiermee blij kan maken? Kortom, tips zijn welkom. Dank alvast.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.076
395
Als het schoon hout is kan je het prima in je tuin uitstrooien of op de composthoop.
mensen met paarden of konijnen worden er vaak bij van mits het alleen schoon en onbehandeld hout is.
 
  • Leuk
Waarderingen: vandikte

rinus

Post veel
13 nov 2011
755
154
Heerde
marinusvannorel.nl
Er zijn mensen die eiken in de tuin afraden (looizuur!) Tot voor kort bracht ik ze bij een boer in de buurt, maar tegenwoordig stook ik het op in de werkplaatskachel. Niet teveel tegelijk, want dan gooi je het vuur dicht en het kan dan voorkomen dat het vuur weer tot leven komt met een flinke plof.:-(
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.508
968
Riemst
Eiken schaafsel is prima op delen die je onkruidvrij wil houden. Nadeel is dat het gaat waaien.
Ideaal is als je het eerst in de kippenstal strooit en daarna laat composteren.
Bij mij gaat een gedeelte naar de kippen en gans van mijn moeder (de gans heeft wel flink meer nodig als de kippen) en de rest breng ik in mijn geriefbosje.
 

martie

Actieve deelnemer
28 nov 2010
88
18
Groenlo
Ik heb al diverse keren een MP advertentie aangemaakt voor houtkrullen, gratis op te halen.
Was tot nu toe altijd zo weg.
 

Mc Mudface

Actieve deelnemer
15 jan 2016
182
68
Hier ook in het kippenhok of de geitenstal of als het teveel is rechtstreeks op de composthoop. Ooit wel eens tussen de planten gedaan, maar dat geeft niet mooi en er komt snel onkruid bovenop.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.429
687
Emst
Bij mij gaat het de kachel in.
Is het teveel dan gaat het naar de schoonzoon, die verwarmd er de melk voor de kalveren van.
Soms gaat het de composthoop op
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.