Zaagketting voor kettingzaag

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Een tijdje geleden kocht ik 2e hands kettingzaag, 60cc en een 50cm blad
De machine liep erg mooi en voor een klein bedrag was hij van mij

De ketting was wel op dus een nieuwe bestellen
ik kwam uit bij zaagkettingdirect.nl, met een beetje passen en meten dacht ik te weten welke ketting ik moest hebben (er staat een mooie uitleg met voorbeeld op de site hoe dit te achterhalen)
Echter omdat de originele ketting wel op was had ik verschillende metingen op de geleide schakel, dus twijfel...

Ik belde met het bedrijf, werd prima te woord gestaan en de volgende ochtend lag de nieuwe ketting al op de mat.

Gekozen voor een ketting met haakse bijtel (een snelle/agresieve ketting maar moet wel wat vaker geslepen worden)

De ketting gemonteerd en het eerst stukje hout leek wel ok, ik zeg 'leek' want dat stuk was hier en daar wat rot dus dat had met een tandenstoker ook wel gelukt

Toen de eik geveld werd had ik mooi de kans de nieuwe ketting te proberen, helaas....de resultaten waren teleurstellend
Waar mijn maatje met een 32cc McMulloch en 38 blad een stam van 35 cm in een handomdraai door zaagde was ik een stuk langer bezig

Ik mailde mijn bevinding naar zaagkettingdirect en kreeg een keurige mail dat ze dit nog nooit hadden mee gemaakt en mij per direct een nieuwe ketting zouden sturen
Ik kreeg een andere ketting, ander merk, en half haaks ipv haaks, gisteren een stam door gezaagd eerst met de 1e ketting en daarna met de 2e ketting
Ondanks dat de half haakse ketting iets minder agressief was dan de ketting van mijn maatje (haaks) zaagde de nieuwe (2e) ketting toch naar wens, hij liep prima door de stammen heen zonder dat ik druk hoefde te zetten

De service van dit bedrijf is zeer goed te noemen (en nee, ik heb GEEN aandelen !) ik ben er dik tevreden mee
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.