Zaaghulpje gezocht..

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.286
637
@wijk0983 Hans, ik weet niet hoe handig je zelf bent met een tekenprogramma. Geef maar een seintje als je een SketchUp tekening en/of overzichtje van alle afmetingen en zaaghoeken wilt. Dan heb ik wel een paar gegevens nodig:
- hoogte van de poot ( = tafelhoogte - bladdikte )
- grootste diameter van voetplaat en bovenkant van de poot, en/of...
- segmentbreedte onder en boven
- materiaaldikte

Zoals eerder al aangegeven is de afwijking van 60 graden bij "realistische" verhoudingen minder dan 1 graad en kan die ruimte in je voordeel worden gebruikt om met een vullende lijm mooi gesloten buitenhoeken te krijgen.

• Leuk
Waarderingen: wijk0983

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.413
525
Etten-Leur
@wijk0983 Hans, ik weet niet hoe handig je zelf bent met een tekenprogramma. Geef maar een seintje als je een SketchUp tekening en/of overzichtje van alle afmetingen en zaaghoeken wilt. Dan heb ik wel een paar gegevens nodig:
- hoogte van de poot ( = tafelhoogte - bladdikte )
- grootste diameter van voetplaat en bovenkant van de poot, en/of...
- segmentbreedte onder en boven
- materiaaldikte

Zoals eerder al aangegeven is de afwijking van 60 graden bij "realistische" verhoudingen minder dan 1 graad en kan die ruimte in je voordeel worden gebruikt om met een vullende lijm mooi gesloten buitenhoeken te krijgen.
Hallo Kor, tja daar heb je me wel mee.. bedankt voor het aanbod .. inmiddels is het idee geëvolueerd tot een ronde kegelvormige voet en is nu de vraag of je dat niet beter uit rechte blokken opbouwt (zoals een standaard kolom/bol voet) dan uit segmenten.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.