Zaagbladen multitool

Niels1987

Actieve deelnemer
10 feb 2020
72
14
Goedemorgen,

Hoop dat deze vraag mag hier op het forum maar heeft er iemand ervaring met de metaal multitool zaagbladen van ecotools? (Multitool zaagblad bi-metaal type NU032) Over het algemeen ben ik goed tevreden over hun producten (groen schuurpapier etc.) en kwam nu hun multitool blaadjes tegen. Zijn wel ruim 50% duurder dan die op Amazon (https://www.amazon.de/TopsTools-UN35B_10-Non-StarLock-Milwaukee-Accessories/dp/B01DTJVJXU/ref=mp_s_a_1_9?crid=3TO0YJGCF43AS&keywords=multitool+metallsägeblatt&qid=1658289250&sprefix=Multitool+metaal,aps,136&sr=8-9) maar daar is mijn ervaring niet geweldig mee. Sowieso is het afzagen van schroeven killing voor deze zaagbladen merk ik, spijkers gaat ie zo doorheen maar voor schroeven is het wel anders. Daar pak ik als het even kan een slijptol maar je hebt van die plekken waar dat niet lukt. Ben benieuwd of er iemand is met ervaring hierin.

Mocht een dergelijke vraag niet de bedoeling zijn hoor ik het graag en mag dit topic uiteraard verwijderd worden.

Groet Niels
 
Laatst bewerkt:

Mickel Moen

Actieve deelnemer
30 apr 2021
261
217
Súdwest-Fryslân
In reactie.

ik heb een goedkope machine. Aldi of zoiets. Het is echt zo’n zo-nu-en-dan apparaat. Niet een machine die heel veel draaiuren maakt. Daar zaten natuurlijk ook goedkope zaagjes bij.

Nu had ik aan de luifel van de camper een dolgedraaide bout. Erg moeilijk bereikbaar. eerst geprobeerd met de flex, maar te groot.

Toen met de multitool. Goed bereikbaar, maar waardeloos zaagje. Op naar de bouwmarkt. Hoofdprijs betaald voor een Bosch metaalzaagje. Zaagje was denk ik duurder dan de machine. Maar…… als een mes door de boter. Binnen paar seconden klus geklaard.

ik zou zeggen probeer de zaagjes van EcoTools. Dan weet je het.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Niels1987

Niels1987

Actieve deelnemer
10 feb 2020
72
14
Excuses! Hij had het vraagteken dat aan het einde van de zin stond meegenomen als onderdeel van de link waardoor het niet werkte. Aangepast in de originele post en hierbij nogmaals de link voor Ecotools:


Neig er zeker naar om die van Ecotools te proberen, zeker gezien mijn andere ervaringen met hun producten, maar dacht ff informeren of iemand er al ervaring mee heeft.

Ze hebben overigens een heel scala aan verschillende blaadjes voor metaal:

 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
574
284
Ik heb die blaadjes, nog niet veel gebruik van gemaakt, maar tot nu toe goede ervaring mee. Heb met het NU011 blad een heel eind 18mm multiplex doorgezaagd, er moest een stuk uit een koof. Onderweg ook nog wel een schroef geschampt (kon ik horen), maar blaadje bleef zagen. Ik heb een Parkside machine van de Lidl, de blaadjes die erbij zaten konden dat niet aan (maar wat wil je ook voor dat geld). Voor mij, als gelegenheidsklusser, zijn de ecotools blaadjes goed genoeg.

IMG_20220720_181054566.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Niels1987 en The Boktor

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
869
184
Ecotools geeft aan dat deze zaagbladen voor zachte metalen bedoeld zijn. Dus niet voor staal. Ik heb ze er wel voor gebruikt, namelijk voor een 125mm ventilatiepijp van dun plaatstaal en voor een aantal bouten die in een keukenwerkblad verstopt zaten. Dat viel mij helemaal niet tegen qua slijtage, alhoewel na de bouten het zaagblad wel echt op zijn laatste benen liep.
 
  • Leuk
Waarderingen: Niels1987

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.