Zaagblad slijpen of vervangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
Helemaal mee eens. Zodra je licht/wit op het hoekje van de tand kan zien weet je dat het blad geslepen moet worden. Ga je door dan komen er rooksignalen en dan ben je echt te laat.
 
  • Leuk
Waarderingen: FreaknZoid

starf

Actieve deelnemer
18 aug 2014
156
63
Misschien ook handige info.

Recent deze aangekocht van de ecotools "industrial" line, en kan volgens mij voor €30 perfect langs zaagbladen van duurdere merken gaan staan. (€55+)

 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.073
395
of slijpen rendabel is hangt er vanaf wat de staat is.
als hij alleen bot is vallen de kosten wel mee
als er ook hardmetalen blokjes vervangen moeten worden lopen de kosten vlug op
 

john

Actieve deelnemer
23 jun 2010
127
19
Barendrecht
Ik heb die van mij al 2 x laten slijpen en dat gaat prima en kost niet de hoofdprijs. Tussendoor af en toe goed schoonmaken scheelt ook veel. en de beste tip die ook al gegeven is: gebruik het zaagblad waar het voor bedoelt is. succes!
 

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.737
399
Oef.. Da's al vrij duur. Ik betaalde zelf onlangs 18 euro voor een 92 tands blad, bij Bimac.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Voor 15 € een zaagblad 300 mm bij Cranenbroek.
En na gebruik smijten we het kostbare materiaal in de afvalbak...
Eerst de duurste machine kopen die er op de markt is en dan de goedkoopste snijgereedschappen die er te vinden zijn. Je gaat betere resultaten krijgen met een fatsoenlijk snijgereedschap op een goedkopere machine dan een dure premium machine met bucht uit China als snijgereedschap.
 

Dutch carverman

Actieve deelnemer
23 dec 2020
54
21
Jouw mening is jouw mening, de mijne is de mijne.
Zelf na 20 jaar in het timmervak te hebben gezeten en liggen stoeien met zagen, grote en kleine, duur en goedkoop A merk en Chinees spul, volle portemonnee of zo goed als leeg. Ben ik tot de conclusie gekomen Dat dit alle maal overwegende factoren zijn. Ook laten slijpen of zelf leren.
DUS SCHIET MIJ MAAR LEK.

P.S. dit is de laatste discussie die ik hierover voer. Su66 manen. Kaya-- JIPPEY-- JIPPEY --HEYYYY
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.