Wolfcraft boorstandaard

Afgelopen zaterdag op de rommelmarkt ........2 stuks boorstandaard van Wolfcraft.
De een een bekende standaard versie maar de andere een digitale versie ????
Op het gehele WWW niet te vinden.
Bij thuiskomst beide beter bekeken, allebei als nieuw alleen wat lichte roest vorming. Toen zag ik tot mijn schrik dat het binnenwerk van de digitale meter los lag en er draden stuk waren. Ook was er geen batterij houder meer aanwezig. Vanavond het hele ding uit elkaar gehaald. Schoongemaakt en gesmeerd. Toen van een oud led fietsachterlicht een batterijhouder gemaakt ( 2x1,5 volt).
Nieuwe draden aan het printplaatje gesoldeerd, batterijen er in aangesloten en ...... Het werkt :p:p.
Het mooie van deze standaard is dat je ook oonder een hoek kunt boren. Er zit een graden schaal op aan de achterzijde. Kent iemand dit type of heeft iemand er ooit een gezien ?
IMG_20220926_222107_HDR.jpg

IMG_20220926_222133_HDR.jpg

IMG_20220926_222045_HDR.jpgIMG_20220926_222123_HDR.jpg

Groet Edwin
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.187
2.636
Ik ken ze wel , maar dan zonder digitaal. En die zijn ook zeldzaam. Geweldig dat je de aflezing weer aan de praat hebt gekregen. Ik ben wel eens naar de gewone uitvoering op zoek geweest, omdat je hem onder een hoek kan zetten en hij een zwaluwstaart geleiding heeft. Er is ook nog een groene tafel met een zwaluwstaart geleiding. Die werd vooral verkocht om mee te frezen. Die kon weer niet onder een hoek. Je hebt volgens mij een zeldzaamheid te pakken.
 

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Deze ken ik niet ,heb het oude model , gebruik hem nu als klinknagel pers door zijn zware tandwiel staaf
Kan je er redelijk veel kracht op zetten genoeg voor die holle kleine klinknagels
 
  • Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

Handtools only

Actieve deelnemer
3 nov 2018
720
747
de buurt van den bosch

Afgelopen zaterdag op de rommelmarkt ........2 stuks boorstandaard van Wolfcraft.
De een een bekende standaard versie maar de andere een digitale versie ????
Op het gehele WWW niet te vinden.
Bij thuiskomst beide beter bekeken, allebei als nieuw alleen wat lichte roest vorming. Toen zag ik tot mijn schrik dat het binnenwerk van de digitale meter los lag en er draden stuk waren. Ook was er geen batterij houder meer aanwezig. Vanavond het hele ding uit elkaar gehaald. Schoongemaakt en gesmeerd. Toen van een oud led fietsachterlicht een batterijhouder gemaakt ( 2x1,5 volt).
Nieuwe draden aan het printplaatje gesoldeerd, batterijen er in aangesloten en ...... Het werkt :p:p.
Het mooie van deze standaard is dat je ook oonder een hoek kunt boren. Er zit een graden schaal op aan de achterzijde. Kent iemand dit type of heeft iemand er ooit een gezien ?
Bekijk bijlage 124033

Bekijk bijlage 124034

Bekijk bijlage 124035Bekijk bijlage 124036

Groet Edwin
jij kan ook alles, hè
 
  • Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.