Ik had bij mijn zoon hier een stuk Berk (kachelhout) meegenomen en heb er twee schalen van gedraaid, niets bijzonders, maar terwijl ik dat hout aan het draaien was viel het me op dat het plaatselijk doorzichtig was en niet over het geheel van hetzelfde dikte hout, liet ook wat ander schijnsel zien van waar het wel en waar het niet light doorlatend was.
En ook niet alleen in het kopse hout, want daar is het ook verschillend
Deze schalen zijn in een stuk afgedraaid en droog, een heeft een Tung olie finish en de andere is alleen geschuurd, daar moet Ik nog mijn sig. nog natrekken, want Ik heb het een beetje weg geschuurd om wat rauwig hout te verwijderen.
Ik zal deze veel kans in breigaren houder schalen maken denk Ik, die geschonken worden aan de breiers

En ook niet alleen in het kopse hout, want daar is het ook verschillend
Deze schalen zijn in een stuk afgedraaid en droog, een heeft een Tung olie finish en de andere is alleen geschuurd, daar moet Ik nog mijn sig. nog natrekken, want Ik heb het een beetje weg geschuurd om wat rauwig hout te verwijderen.
Ik zal deze veel kans in breigaren houder schalen maken denk Ik, die geschonken worden aan de breiers