Het huis van mijn jongste dochter hier in Bergen op Zoom is onlangs te koop gezet, ze woont nu in Est in de Betuwe, en het huis moest helemaal leeg, alwaar ik een aardig tijdje mee bezig ben geweest. Er stonden drie massief houten tafels in, die ik als beloning mocht hebben.
Een van die tafels was erg licht van kleur en transparant gelakt, was door de laklaag niet zo goed te zien wat voor hout het was, maar de structuur van het hout door de transparante laklaag te zien was erg mooi.
Mooi om daar maar eens een gesegmenteerde schaal van te maken, en tijdens het draaien ontdekte ik dat het hier ging om wit eikenhout, daar het dezelfde draai eigenschappen had als ander eikenhout waarvan ik ook schalen had gemaakt.
De schaal die ik hiervan gemaakt heb is 310mm op de top en 100mm hoog.
Heb hem afgewerkt met blanke transparante decoratieve acryl lak op waterbasis.
Hier wat fototjes van de schaal.
Groeten, Ad
Attached files

Een van die tafels was erg licht van kleur en transparant gelakt, was door de laklaag niet zo goed te zien wat voor hout het was, maar de structuur van het hout door de transparante laklaag te zien was erg mooi.
Mooi om daar maar eens een gesegmenteerde schaal van te maken, en tijdens het draaien ontdekte ik dat het hier ging om wit eikenhout, daar het dezelfde draai eigenschappen had als ander eikenhout waarvan ik ook schalen had gemaakt.
De schaal die ik hiervan gemaakt heb is 310mm op de top en 100mm hoog.
Heb hem afgewerkt met blanke transparante decoratieve acryl lak op waterbasis.
Hier wat fototjes van de schaal.
Groeten, Ad
Attached files