Wie wil er molenmaker worden?

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.583
1.803
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Ow tering, dat zou ik wel willen ja. Maar ik ben bang voor het salaris. Ik denk niet dat het wat kan worden, maar ik heb toch maar een berichtje gestuurd.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Henk H

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.583
1.803
Emmen
bigbeardbuilds.nl
voor het salaris hoef ik het ni meer te doen
vandaag staan bij mij arbeidsvreugde + belevenis voorop

Bezoekadres:

De Molenmakers
Swaerderwei 31a
8851 EG Tzummarum

Tel.: 0518-48 15 78
E: info [@] demolenmakers.nl


En je hebt helemaal gelijk, vreugde en belevenis moeten voorop staan, maar ik heb ook gewoon een gezin en een hypotheek, ik kan niet zomaar roepen 'lever de helft van mijn salaris maar in' omdat ik van carriere wil wisselen. Tot nu toe doe ik het maar met die mooie werkplaats achter mijn huis en laat ik heel eerlijk zijn, ondanks dat mijn kantoorbaan in de IT verre van mijn droombaan is, ik werk thuis en dus geen reistijd, heb een goed salaris, veel vrijheid, bepaal mijn eigen agenda en ben dus effectief zo dicht mogelijk bij ZZP als mogelijk is, zonder de risico's...

op papier de ideale baan. In mijn hart niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rutger Broekman

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.153
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
En je hebt helemaal gelijk, vreugde en belevenis moeten voorop staan, maar ik heb ook gewoon een gezin en een hypotheek
kan ik helemaal inkomen
alles op zijn tijd in het leven
helaas kan ik de tijd niet meer terugdraaien
dus probeer ik met MIJN tijd mee te gaan
en ja, er komt een tijd voor jou
toch denk ik soms bij mezelf 'waar is de tijd ?'
in ieder geval bedankt voor jouw bijdragen op dit forum !
 
  • Leuk
Waarderingen: trigger

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.583
1.803
Emmen
bigbeardbuilds.nl
kan ik helemaal inkomen
alles op zijn tijd in het leven
helaas kan ik de tijd niet meer terugdraaien
dus probeer ik met MIJN tijd mee te gaan
en ja, er komt een tijd voor jou
toch denk ik soms bij mezelf 'waar is de tijd ?'
in ieder geval bedankt voor jouw bijdragen op dit forum !
Ik ben vooral bang voor de spijt, als ik ouder ben, dat ik bepaalde dingen niet gedaan heb die ik eigenlijk altijd zo graag wilde.... het meest gelukkig word ik van die ouderwetse omgevingen. Een arbeidershuisje van voor de oorlog (mijn favoriete museum is het openluchtmuseum), een oude woonboerderij, een oude metaal of houtwerkplaats, met handgereedschap en soms stoommachines... die geur van olie en houtstof door elkaar. Ik heb de oude borstels van mijn lintwielen na de restauratie bewaard - eerlijk: vanwege de geur.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: rinus, Henk H en Nick18

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.153
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ik ben vooral bang voor de spijt, als ik ouder ben, dat ik bepaalde dingen niet gedaan heb die ik eigenlijk altijd zo graag wilde
het leven is uit opeenvolgende keuzes opgebouwd
hoe & dat je op een zeker ogenblik gekozen hebt, besef je dikwijls later
aanvaard wat geweest is, geniet van het heden & stel je voor de toekomst open
ik droom er van om het hout in een oud frans kasteel te herbouwen
maar van een molen in friesland ben ik ook niet viez
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.583
1.803
Emmen
bigbeardbuilds.nl
het leven is uit opeenvolgende keuzes opgebouwd
hoe & dat je op een zeker ogenblik gekozen hebt, besef je dikwijls later
aanvaard wat geweest is, geniet van het heden & stel je voor de toekomst open
ik droom er van om het hout in een oud frans kasteel te herbouwen
maar van een molen in friesland ben ik ook niet viez

een NIEUW kasteel wat ze in frankrijk volledig met de hand aan het bouwen zijn. Meld je aan zou ik zeggen :). Als ik zomaar kon verkassen zou ik het wel weten...
 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: ZotVanHout

hdv

Post veel
24 nov 2019
851
445
Noord-Veluwe
Dat van die geur is helemaal niet gek hoor. Dat kan ik absoluut begrijpen! Sterker nog, ik bewaar soms ook dingen puur vanwege de associaties die de geur oproept.
 

trigger

Oud hout
15 jun 2020
2.583
1.803
Emmen
bigbeardbuilds.nl
Zo goed als ze (waarschijnlijk) molens kunnen maken, zo weinig aandacht steken ze in het lezen van emails :) ik schreef ze (even parafraserend) dat ik het onwaarschijnlijk acht dat ik zou solliciteren naar een functie bij ze maar dat ik wel heel benieuwd ben naar meer info omdat ik het een machtig mooie functie danwel mooi beroep vind. Deels uit interesse maar deels ook omdat het te delen met wie maar interesse heeft (en wel wil solliciteren).

Ik kreeg zojuist reactie 'bedankt voor je sollicitatie maar we hebben besloten je niet voor een gesprek uit te nodigen' :ROFLMAO:. Mja.
 
  • Leuk
Waarderingen: knotwilg

Geopotes

Actieve deelnemer
14 apr 2020
70
52
Drunen
Beetje te oud voor omscholing en daarna nog een zinvolle periode feitelijke arbeid, maar op zich lijkt het me wel wat ;-)
Ja, hier hetzelfde .... 55 en moet op zoek naar ander werk vanwege oud letsel. Dergelijk werk lijkt me echt geweldig maar eer je het vak kent kun je met pensioen....
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht

een NIEUW kasteel wat ze in frankrijk volledig met de hand aan het bouwen zijn. Meld je aan zou ik zeggen :). Als ik zomaar kon verkassen zou ik het wel weten...
Leuk project, een bezoekje waard mocht iemand in de buurt zijn. Ze bouwen daar echt op de traditionele manier, dus geen powertools of modern gereedschap, maar zoals het toentertijd werd gedaan. De daken van de 2 torens staan ondertussen ook als het goed is, dus ik ga einde jaar denk maar weer eens een keertje kijken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.