Wie heeft er ervaring met carp beitels

PBA

Nieuw lid
10 okt 2021
17
14
Diepenveen
Even een vraag ik wil een start set beitels aanschaffen en vraag me af wie er ervaring heeft met deze beitels
ik vind de prijs voor een midi set redelijk en hoor van jullie dat de houtdraairij een betrouwbare partij is
of is de duurste Hbm set ook een goede keus ?
 

Koos

Actieve deelnemer
28 sep 2009
193
38
Amsterdam
Als ik het lees is de midi set voor kleine werkstukken, ik denk dan zelf aan pennen, maar misschien kan er ook iets groter mee gedraaid worden. Zelf zou ik hier meer over willen weten voor als ik later grotere werkstukken zou willen draaien.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.707
2.571
Gaanderen
Als ik het lees is de midi set voor kleine werkstukken, ik denk dan zelf aan pennen, maar misschien kan er ook iets groter mee gedraaid worden. Zelf zou ik hier meer over willen weten voor als ik later grotere werkstukken zou willen draaien.
Volgens mij is de midi niet alleen voor kleine werkstukken en kan zeker veel meer dan alleen pennen draaien.
Een schaal van 30 cm gaat gewoon. Ja je moet de blank dan wel redelijk rond en in evenwicht hebben voor je hem opspant. Zelf heb ik een keer op de midi pro gedraaid. Prima machine. Zelf heb ik een twister 180 dat is een zwaarder bank maar ook daar kan je met een blank voor een schaal van 30 cm niet te gek doen.
Je moet bij de mini wel rekening houden dat je maar 40 cm tussen de centers hebt. Wil je voornamelijk schalen draaien dan zou ik een andere bank kiezen.
 

Koos

Actieve deelnemer
28 sep 2009
193
38
Amsterdam
Volgens mij is de midi niet alleen voor kleine werkstukken en kan zeker veel meer dan alleen pennen draaien.
Een schaal van 30 cm gaat gewoon. Ja je moet de blank dan wel redelijk rond en in evenwicht hebben voor je hem opspant. Zelf heb ik een keer op de midi pro gedraaid. Prima machine. Zelf heb ik een twister 180 dat is een zwaarder bank maar ook daar kan je met een blank voor een schaal van 30 cm niet te gek doen.
Je moet bij de mini wel rekening houden dat je maar 40 cm tussen de centers hebt. Wil je voornamelijk schalen draaien dan zou ik een andere bank kiezen.
Wim, ok, dat is dan meteen duidelijk voor wat betreft de bank.

Er lijkt zo wat verwarring te ontstaan, ik bedoelde de midi set houtdraaibeitels in plaats van de bank.
 
Laatst bewerkt:

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
311
51
Dalfsen.
Het merk Carp ben ik tevreden over voor wat betreft een klauwplaat , werkt geweldig met veel uitbreiding op bekken. Dan gok ik dat het met beitels ook wel goed zit. Het verhaal bij de beitels lijkt mij door Ronald zelf opgesteld, dus wel de ervaringsdeskundige.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.