Wie ben ik....

Geopotes

Actieve deelnemer
14 apr 2020
70
52
Drunen
Mijn naam is Bart, ben 51 lentes en woonachtig in Drunen.

Ik ben voor een engels bedrijf werkzaam in Nederland in de wereld van gasturbines en warmtekrachtcentrales en heb voorheen gevaren als scheepswerktuigkundige. In mijn jeugd veel vakantiewerk gedaan bij een meubelmaker.
Ik ben graag met mijn handen bezig in zowel hout als metaal, niet hoogvliegend maar gewoon voor de leut.

Ik heb wat hout gesneden en wat eenvoudig smeedwerk gemaakt, zoals gezegd puur voor de lol.

Enige tijd terug hielp ik iemand met opruimen en daar stond een oud klungelig zelfbouwdraaibankje met bestemming oud ijzer.
Nu leek het me wel leuk om daar even mee te spelen, maar ik had geen draaibeitels. Spiraalveren van een stoomketel had ik wel, dus daar maar een ruwguts en vormguts van gesmeed. Mooi.... maar ik had er geen handvatten aan.
Ik had wel wat hout liggen dus maar een stel handvatten gedraaid en toen had ik twee prima snijdende gutsen.

Sindsdien lijkt het me leuk om hout en smeedwerk te combineren en zodoende begon ik wat te zoeken naar machientjes en tips'n'tricks waardoor ik op dit forum ben beland. Leuk en informatief forum, dus om beter te kunnen zoeken en plaatjes te bekijken heb ik besloten mezelf te registreren.

Grtz, Bart.


IMG_0812.JPGIMG_4429.JPG
 
Laatst bewerkt:

Geopotes

Actieve deelnemer
14 apr 2020
70
52
Drunen
Welkom op het forum Bart!
Waar heb je op gevaren?


Voornamelijk op sleephopperzuigers Geopotes 14 en Geopotes 15 en op wat ander aannemers materieel. Lang geleden hoor, maar mooie tijd.
Heb het "overgedragen" op mijn zoon, zit op Terschelling op de zeevaartschool en gaat voor zijn tweede stage terug naar een van de oudste rederijen van NL in de zware/project lading. Dus ja....nu kriebelt het weer.
 
Laatst bewerkt:

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.696
100
Utrecht
Voornamelijk op sleephopperzuigers Geopotes 14 en Geopotes 15 en op wat ander aannemers materieel. Lang geleden hoor, maar mooie tijd.
Heb het "overgedragen" op mijn zoon, zit op Terschelling op de zeevaartschool en gaat voor zijn tweede stage terug naar een van de oudste rederijen van NL in de zware/project lading. Dus ja....nu kriebelt het weer.

Ah een van onze mooie nederlandse uitblinkers, de baggerindustrie :)
Leuk, welke rederij monstert je zoon als leerling aan, Spliethoff Group (Biglift) of Jumbo?
 
Laatst bewerkt:

Geopotes

Actieve deelnemer
14 apr 2020
70
52
Drunen
Ah een van onze mooie nederlandse uitblinkers, de baggerindustrie :)
Leuk, welke rederij monstert je zoon als leerling aan, Spliethoff Group (Biglift) of Jumbo?

Haha, jij bent nog op de hoogte. Biglift is de club! Vol trots!

Kom jij ook uit de maritieme sector?
 
Laatst bewerkt:

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.696
100
Utrecht
Haha, jij bent nog op de hoogte. Biglift is de club! Vol trots!

Kom jij ook uit de maritieme sector?
Haha, zeker op de hoogte.
Scheepsbouwer (Naval architect), werkzaam onder dezelfde Spliethoff group, maar dan bij Sevenstar/DYT/EMT.
Voorheen nog een ruime 10 jaar bij Jumbo gezeten als project engineer, dus de hoek speciaal zwaar transport op zee is mij wel redelijk bekend ;)
 

Geopotes

Actieve deelnemer
14 apr 2020
70
52
Drunen
Hahaha.... zie hier regelmatig een Sevenstar shirt voorbij komen lopen. En mooie plaatjes van laden lossen van de "Mischief". Dan weet je het wel.
Mooie club hoor!
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.696
100
Utrecht
Hahaha.... zie hier regelmatig een Sevenstar shirt voorbij komen lopen. En mooie plaatjes van laden lossen van de "Mischief". Dan weet je het wel.
Mooie club hoor!

Ah ja de Misschief, die herinner ik me nog wel :) Alle credits naar mijn collega's. Ik heb er niet naar hoeven kijken :)
Oh en Sevenstar goodies worden niet zoveel weggeven, althans niet op kantoor... ;)

Ik heb ook nog bij Biglift/Spliethoff gevaren. Daarna meer richting Dockwise gegaan.
Kijk kijk, nog meer waterratten :) Dockwise, nu dus Boskalis of alweer ergens anders?
 
Laatst bewerkt:

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
11 jaar wereldwijd gevaren. Nu alweer 12.5 jaar wereldwijd aan het werk voor een scheepsbouwer uit Gorinchem.
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.696
100
Utrecht
11 jaar wereldwijd gevaren. Nu alweer 12.5 jaar wereldwijd aan het werk voor een scheepsbouwer uit Gorinchem.
Ah, maar dat is een hele mooie plek om te zitten... Je mag daar nog wel even de groeten doen aan een hele boel mensen ;)
Welke hoek zit je daar?
 

WR1944

Oud hout
11 jaar wereldwijd gevaren. Nu alweer 12.5 jaar wereldwijd aan het werk voor een scheepsbouwer uit Gorinchem.

Dan hadden we elkaar bijna tegen kunnen komen. Ik heb daar tot m'n pensionering in 2005 gewerkt.

De naam Geopotes klonk me al erg bekend in de oren. In 1970 begon ik te werken in de baggerwereld (de nettere term is nat en droog grondverzet) bij Dirk Blankevoort. Dat hield ik na een jaar voor gezien en ging richting scheepsbouw.

Welkom in de houtwereld waar de grondstof gratis door de natuur beschikbaar wordt gesteld.
 

Guido76

Actieve deelnemer
23 okt 2018
267
48
Zeewolde
Dan hadden we elkaar bijna tegen kunnen komen. Ik heb daar tot m'n pensionering in 2005 gewerkt.

De naam Geopotes klonk me al erg bekend in de oren. In 1970 begon ik te werken in de baggerwereld (de nettere term is nat en droog grondverzet) bij Dirk Blankevoort. Dat hield ik na een jaar voor gezien en ging richting scheepsbouw.

Welkom in de houtwereld waar de grondstof gratis door de natuur beschikbaar wordt gesteld.

Zo zie je maar wat een kleine wereld het is. Ik ben daar eind 2007 begonnen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.