Whisky cabinetje uit eiken

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
309
Rosmalen
Eerder ook al genoemd, voor een familielid een whiskycabinetje gemaakt als kerstkado.
Uit eiken timmerpanelen die ik nog had staan, wel door de vandiktebank gehaald, want 18mm is wel erg lomp voor zo'n klein kastje. Het paneel is met de lasersnijder gemaakt, 4mm eiken gefineerd mdf. Rondom erin gelijmd. Het is een heel stevig deurtje geworden :)
Scharnieren zijn offset, had niet gehoeven, maar deze had ik liggen.20221218_133326.jpg
20221218_133109.jpg

Motief van het paneel was wel even zoeken, uiteindelijk 3 varianten gemaakt
20221216_181158.jpg
20221216_233840.jpg

Deursluiting is met een paar supersterke magneetjes (rond 4, 8 lang). En daarna alles in de lijnolie/bijenwas gezet. Het paneel met blanke lak, in de hoop dat dat het roet stabiliseert (lijkt te werken), want alle snijcontouren schuren zou een heidens karwei zijn.

Offset knife hinges zijn van Amazon, overigens, net als de plaatjes om hem mee op te hangen.

INCREWAY Draaibare Deur... INCREWAY Draaibare Deur Scharnieren, 4 Stks 360 Graden Verstelbare Pivot Scharnier Rvs Verborgen Mes Scharnieren Zware Deur Pivot Scharnier voor Windows Kast : Amazon.nl: Klussen & gereedschap

DXLing 30 Pieces Keyhole Pendants... DXLing 30 Pieces Keyhole Hangers 45 mm x 16 mm with 60 Pcs Screws Metal Picture Hanger Hang Wall Indoor Fasteners for Picture Frames Glass Mirrors Cabinet Connection Rivet Fittings -Silver : Amazon.nl: Klussen & gereedschap

Prima, maar de scharnieren zaten geen kunststof ringetjes bij, dus die gesneden uit dun plastic. Schroeven uiteraard ook niet gebruikt, gewoon fatsoenlijke kopen bij de bouwmarkt.
 

Vener

Actieve deelnemer
21 jul 2012
266
154
Nijmegen
Leuk whiskykabinetje. Mooie combinatie van twee hobby's ;-)
Persoonlijk vind ik de 2 andere panelen mooier.
 

LFlab

Post veel
7 mei 2018
967
309
Rosmalen
Dat bloemenmotief vond ik zelf ook wel fraai, maar past niet in het interieur van de ontvanger :)
Het definitieve paneel is strakker, ik vond hem wel wat weg hebben van de sfeer in het Olivetti kantoor op het San Marco plein in Venetie.
Het paneel met de strook vond ik er te massief uitzien.
En die Arran whisky is ook lekker hoor! (Sauternes cask finish)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.