werkplaats vraagje

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
639
101
Sterksel
Omdat onze garage vol staat, komt het er niet echt van om veel met hout te doen omdat ik simpel weg het werk niet kan laten liggen.
We willen daarom een douglas tuinhuis in de tuin laten plaatsen. Ik vraag me nu alleen af, heeft iemand zijn werkplaats ook in zo'n standaard tuinhuis en heb je dan veel last van het vochtigere klimaat? De ruimte zal niet continue verwarmt worden.
 

Hunto

Post veel
21 jan 2014
823
27
Drenthe
Je kunt natuurlijk ook spul vanuit de garage in het tuinhuisje plaatsen.
Bij een niet geïsoleerd huisje heb je kans op vocht. Daar wordt gereedschap meestal niet zo blij van.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joost79

Joost79

Actieve deelnemer
27 mei 2017
454
139
Apeldoorn
Je kunt natuurlijk ook spul vanuit de garage in het tuinhuisje plaatsen.
Bij een niet geïsoleerd huisje heb je kans op vocht. Daar wordt gereedschap meestal niet zo blij van.
Dit lijkt mij ook de beste optie 😉 Dat gezegd hebbende, de kans dat je schuur/garage is geïsoleerd acht ik niet heel groot. Dus zit je dan niet met hetzelfde probleem?

Een paar vochtvreters en een kacheltje doet wonderen overigens…
 

Mickel Moen

Actieve deelnemer
30 apr 2021
261
217
Súdwest-Fryslân
Ik heb dit jaar mijn tuin schuurtje omgebouwd naar mini-werkplaats.
Ik heb de gok genomen. Goed geïsoleerd, maar ook voor voldoende diagonale ventilatie gezorgd. Mijn schuurtje was erg vochtig. Het isoleren en met name het isoleren van de vloer is een wereld van verschil. Ik had eerst nog het idee, om gereedschap zoveel mogelijk in huis te bewaren in met name de herfst en winter. Ik laat nu echter alles met een gerust hart in de schuur. Sterker, het meeste gereedschap is nu verhuisd naar de schuur. Roestgevoelig gereedschap spuit ik in met wat WD40.

Ik moet wel zeggen, dat ik regelmatig te vinden ben in mijn werkplaats. Soms dagelijks. Verwarming, stofafzuiging e.d. helpen ook mee om het droog te houden.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.