Mijn werkplaats blijft een groot rommelhok en om daar wat structureel aan te doen, zonder al te veel weg te gooien
, en geinspireerd door anderen op ons forum, heb ik een wand ontruimd (nog meer rommel) en ga daar in in keukenkast formaat 5 kasten plaatsen met ruimte tussen de 3e en de 4 om de daar de kapex afkortzaag tussen te plaatsen. Keukenkastjes zijn 60 x 60 inwendig en daarboven op een een vakkenkast van 40 diep en 60 breed. Om het mezelf makkelijk te maken heb ik bij onze lokale ijzerboer (dit tegenwoordig ook hout verkoopt) 5 platen betonplex op 60 cm laten zagen en 5 op 40 cm.
Het blad op de werktafel wordt van limba, daar heb ik meer dat 10 jaar geleden een partij van gekocht uit het faillissement van houthandel de Boer in Schraard, het pand wat Wietske tegenwoordig hout verkoopt.
De betonplex kasten schroef ik gewoon van buitenaf door behalve de laatste die in het zicht komt, die heb ik met pocket gaten van binnen uit geschroefd. De meeste onderkasten zullen lades inkomen. Zie hier vast het eerste resultaat.....
jaap

Het blad op de werktafel wordt van limba, daar heb ik meer dat 10 jaar geleden een partij van gekocht uit het faillissement van houthandel de Boer in Schraard, het pand wat Wietske tegenwoordig hout verkoopt.
De betonplex kasten schroef ik gewoon van buitenaf door behalve de laatste die in het zicht komt, die heb ik met pocket gaten van binnen uit geschroefd. De meeste onderkasten zullen lades inkomen. Zie hier vast het eerste resultaat.....
jaap

Laatst bewerkt: