Werkplaats "hulpjes"

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Bij het herinrichten van mijn werkplaats wat hulpjes gemaakt om boren op te bergen en toch makkelijk bij te kunnen. Wat alles in dozen, kisten of laden is voor mij niet alles. Het bleef op de werkbank liggen of in de la. IMG-20221103-WA0000.jpeg
Nu nog french cleat erop dan kunnen ze achter de boorkolom.
Beslagboren zijn van het merk famag de achterste op de foto. Voor een scharniergatboor van Festool en de HM beslagboren van banggood. Boren prima, wat voor pisbakken ijzer ze voor de stift die in de machine gaat gebruikt hebben is mij een raadsel. Moest bij mijn Milwaukee accuboor al 2 keer de vijl pakken om de stift op te zuiveren. Het ijzer is bij de 50 mm erg zacht.

Nu heb ik ook nog een heel assortiment staalboren oplopend met 0.1 mm maar om daar ook blokjes voor te maken moet in nog over nadenken. Ze zitten nu in 2 metalen dozen 1-5.9 en 6-10. Waarvan de laatste metalendoos ruk is. De boren zakken te ver door en dan krijg je de doos niet meer dicht. Het zijn kunststof/messing boren van Phantom. Dan heb ik ook nog een blok met 7-12.5mm oplopend met 0.1mm 1 meter lang, die heb ik al jaren maar hier voldoet ie niet.
 

Nova

Actieve deelnemer
17 nov 2014
512
57
Ziet er weer netjes uit Wim en makkelijk voor het grijpen, beter dan los op de werkbank of in een lade.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Vroeger was ik veel makkelijker met het maken. Als alles erin kon wat het goed. Nu heb ik meer aandacht besteed aan ontwerp en afwerking. Dat kost wel veel meer tijd. Er zit niet zoveel tijdsverschil in of je er 1 maakt of enkele meer.

En ik houd (soms) rekening met uitbreiding.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Nee. Rene ik heb nog geen besluit kunnen nemen en er is niet zo heel veel ruimte. Alles moet wel mooi zijn en er uitspringen.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Mooi setje schroevendraaiers van PB 👌
Ik blijf mooi even meekijken Wim, wellicht kan ik nog een en ander aan inspiratie meenemen...
Ja ik heb pb verkocht. En ik had nog wat nieuwe sets liggen. Waar al die gebruikte schroeverdraaiers zijn gebleven?? Ik zal hiervan ook nog wel een foto plaatsen. Maar de houders zijn van wera.
 
  • Leuk
Waarderingen: rmenkveld

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
Mooi setje schroevendraaiers van PB 👌
Ik blijf mooi even meekijken Wim, wellicht kan ik nog een en ander aan inspiratie meenemen...
Nou hier dan een deel van de verzameling
20221104_123519.jpg
Van links naar rechts kruis rood is ph groen is pz dan torx inbus en sleuf.
Voor mij is pb de beste schroeverdraaier, voor handgebruik, die er is. Ik zag laatst een test op youtube van een amerikaan en daar kwam PB swiss tools als beste eruit. Alleen uit de test met de hamer kwam het hecht er niet goed uit. Daar kan ik je gele wera's met slagkop voor aanbevelen. Ik heb jarenlang een wera en pb schroeverdraaier gebruikt voor het monteren van cilinders (sloten) En het handvat van PB blijft veel mooier dan die van Wera. Als je ze nieuw in een doosje van 10 krijgt dan hebben ze een nadeel ze stinken.
Het nieuwe multivorm hecht vind ik niet zo prettig. Maar die ruiken niet.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: klaas0639 en mink

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.