Werkbladen verbinden voor U-vormig keukenwerkblad.

Bram

Actieve deelnemer
29 mei 2009
316
4
Oost-Vlaanderen, België
Hallo iedereen,
Ik wil een U-vormig formica werkblad vervangen door een eiken.
De 3 delen van het oude werkblad waren met bladverbinders tegen elkaar getrokken en gelijmd.

Het nieuwe werkblad heeft rechte randen, dus ik hoefde geen speciale vorm te frezen om ze tegen elkaar te zetten.

Ik wil kwalitatief werk afleveren, maar wil toch in het achterhoofd houden dat de kans reëel is dat de keuken binnen relatief korte tijd volledig vernieuwd wordt, dus ik wil er niet meer energie insteken dan nodig.

Ik heb een Makita lamellenfrees ter beschikking. Ik wil liever niet lijmen als dat niet nodig is.

Indien het niet absoluut nodig zou ik mij liefst het werk besparen van de oude bladverbinders van het formica blad opnieuw in te frezen in het nieuwe blad. Zijn er simpelere manieren? Ik zag laatst een keuken waar de bladen door middel van platte verbindingsijzers tegen elkaar geschroefd zijn.

Wat zouden jullie aanraden?
Alvast bedankt om mee te denken!

werkblad.jpg
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.697
2.568
Gaanderen
Ik zou gewoon de bladverbinders gebruiken. Zoveel werk is het nu ook niet en de nauwkeurigheid valt ook mee. 2 gaten met een sleuf als verbinding.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.986
813
Omgeving Leiden
Hoi Bram,
Bladverbinders gebruiken is het best. Kan je ook goed aandraaien om de bladen strak tegen elkaar te krijgen.
Frezen is wat meer gedoe, dat begrijp ik.
Ik zou met een forstnerboor de gaten boren, met een kapzaag en bijtel de sleuven (zijn maar kort) maken.

Thomas
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.766
983
Omgeving Eindhoven
Kan je niet met een kopieerfrees de gaten van het huidige werkblad overzetten op een stukje multiplex (mal maken dus) en het vanuit dar weer overzetten op de nieuwe bladen? Dan is het frezen (lijkt mij) helemaal niet zoveel werk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.