Werkblad/bureautje boven cv-element

HermantB

Actieve deelnemer
2 sep 2012
221
0
Uden
Beste forummers,

Ik wil proberen een multifunctioneel werkblad/bureautje te maken dat tenminste 2 functies heeft:
1. Een werkblad waar mijn schoondochter enkele keukenapparaten op en onder kan zetten
2. Een tafel/bureautje waar mijn kleindochter aan kan zitten knutselen
Het tafeltje (zo noem ik het maar even) komt in de keuken te staan tussen een keukenkast en de muur. Als complicerende factor zit daar een cv-element...
De onderzijde wil ik zodanig maken dat en mijn kleindochter met haar aangepaste (invalide) stoel er goed onder kan zitten en er ook wat afzet overblijft voor keukenspulletjes. Daarnaast willen we hem ook nog op wielen zetten.

Dit is ongeveer de probleemstelling, nu de uitvoering. (Precieze maten zijn nog niet voorhanden maar voor de gedachtebepaling: lengte ca. 120cm, breedte ca. 60cm en de hoogte ca. 70cm)

a. Mijn eerste gedacht is om een blokpotentafel te maken waaronder de wielen kunnen worden gezet en een tussenblad dat dmv een scharnier of anderszins kan worden weg geklapt. De poten wit verven en het bovenblad wil ik van sloophout (pallethout) maken geplaatst op een mdf-plaat. Aan de achterzijde van het blad wil ik een rooster inleggen of een rooster uitfrezen tbv de warmte afvoer van het cv-element. Het sloophout goed schuren en voorzien van een aantal epoxylagen.
b. Voor de onderbouw gebruik maken van steigerbuizen waarbij de voorkant geheel open blijft. Ook hier weer een scharnierend tussenblad dat weggeklapt kan worden. Bovenblad gelijk aan a.

Mijn vragen:
Zit ik met deze invalshoeken in de goede richting en kan ik hiermee mee bereiken wat ik wil?
Is een rooster boven het cv-element voldoende om de warmte zonder noemenswaardig verlies door te laten en blijft er voldoende stralingswarmte over onder het tafeltje?
Zijn er betere/praktischer oplossingen denkbaar en waar moet ik dan aan denken?
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
a. Mijn eerste gedacht is om een blokpotentafel te maken waaronder de wielen kunnen worden gezet en een tussenblad dat dmv een scharnier of anderszins kan worden weg geklapt. De poten wit verven en het bovenblad wil ik van sloophout (pallethout) maken geplaatst op een mdf-plaat. Aan de achterzijde van het blad wil ik een rooster inleggen of een rooster uitfrezen tbv de warmte afvoer van het cv-element. Het sloophout goed schuren en voorzien van een aantal epoxylagen.

b. Voor de onderbouw gebruik maken van steigerbuizen waarbij de voorkant geheel open blijft. Ook hier weer een scharnierend tussenblad dat weggeklapt kan worden. Bovenblad gelijk aan a.

Beste Herman,

Ik - als man - probeer de vraagstelling altijd te visualiseren. Dat lukt me hier maar ten dele... Kun je middels een eenvoudige schets uitbeelden waar je aan zit te denken? Met name het deel dat gaat over de tussenbladen is voor mij nog wat te lastig te bevatten. Moet er persé een tussenblad komen, of is een constructie met hoogteverstelling (zoals bijv. bij bureaus) ook een optie ??
 

HermantB

Actieve deelnemer
2 sep 2012
221
0
Uden
@Ekko: Is voor mij even lastig snel een tekening te maken. Probeer wel in SU iets te ontwerpen maar ben daar bepaald niet goed in.
Door je vraag breng je me wel op een idee: ik zou het tussenblad met een hoogteverstelling kunnen maken zodat het bij gebruik door mijn kleindochter onder het bovenblad komt te zitten. Het tussenblad is bedoeld om hulpstukken van een keukenmachine op te zetten. Is niet perse noodzakelijk maar wel handig. Het tussenblad zou in de weg kunnen gaan zitten voor de stoel van mijn kleindochter. Vandaar dat ik zocht naar een variabele oplossing. Bedankt dus!
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Graag gedaan Herman. Ben erg benieuwd naar de verdere uitwerking van je ideeën.

Op de website van seandesign.nl vond ik deze voorbeelden (zie onderstaand). Ik snap dat dit niet of nauwelijks aan je vraag voldoet, maar dit was wel wat mij op het idee van de variabele hoogte instelling bracht. Mogelijk kun je er wat mee...

Aankleedtafel 01.jpg
.
Aankleedtafel 02.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.