Gister ben ik bij Chris langs geweest en heb ik voor het eerst mogen proberen hout te draaien. Onder toezicht met vele nuttige aanwijzingen heb ik er enorm veel plezier in gehad en ben ik uitgenodigd nog een keer terug te komen om het nog een keer te proberen. Erg leuk gehad! Maar, nou was ik gister op de buurt bbq voor buren dag gezellig aan het kletsen met iemand, en vertelde ik over mijn nieuwe hobby in ontwikkeling met wat foto's van mijn 2 werkstukken en vroeg hij of ik even wilde komen kijken. Hij had nog wel iets liggen voor me. Ooit verkregen van een school waar hij werkte, bleek hij zelf minder handig te zijn dan hij hoopte, dus als ik het interessant vond, mocht ik het wel hebben.
Tot mijn plezier ontdekte ik daar een mooie oude houtwerk bank in zijn garage. Ik wil het ding nog wel een beetje opknappen. Mischien het bovenblad schaven? en dan wellicht in een sterkte harde lak zetten? al heb ik eerlijk gezegd nog niet zo heel veel zicht op hoe ik dit zou moeten doen. Het moet allemaal in ieder geval iets schoon gemaakt worden, want er zit een combinatie van kaarsvet, verf, lak etc op. Desalniettemin, toch leuk
Oh, know even een vraagje, Er zitten metalen pinnen bij die in de gaten passen. Waar zijn die eigenlijk voor? ik bedacht me dat ik met wat wiggen daar planken tussen zou kunnen klemmen. Maar heel eerlijk gezegd weet ik niet waar ze voor bedoeld zijn.

groetjes
Paul
Tot mijn plezier ontdekte ik daar een mooie oude houtwerk bank in zijn garage. Ik wil het ding nog wel een beetje opknappen. Mischien het bovenblad schaven? en dan wellicht in een sterkte harde lak zetten? al heb ik eerlijk gezegd nog niet zo heel veel zicht op hoe ik dit zou moeten doen. Het moet allemaal in ieder geval iets schoon gemaakt worden, want er zit een combinatie van kaarsvet, verf, lak etc op. Desalniettemin, toch leuk
Oh, know even een vraagje, Er zitten metalen pinnen bij die in de gaten passen. Waar zijn die eigenlijk voor? ik bedacht me dat ik met wat wiggen daar planken tussen zou kunnen klemmen. Maar heel eerlijk gezegd weet ik niet waar ze voor bedoeld zijn.

groetjes
Paul