Welke olie om lagers van wagen te smeren?

workingwithwood

Post veel
22 okt 2008
754
152
Stiens
Ik wil de wagen van mijn Hammer binnenkort eens demonteren zoals Marius hier doet op ca. 3 min.

Dan wil ik natuurlijk even schoonmaken en smeren. Welke olie zal ik daarvoor gebruiken. Is fietsolie (Kroon) daarvoor geschikt?

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.822
1.207
Riemst
Er bestaan droge smeermiddelen. Ik heb hier iets staan van Bardahl (BCS 352 geloof ik).Uitstekend droog smeermiddel, maar stinkt als de pest en niet meer verkrijgbaar. Maar er zullen zeker alternatieven zijn. Dit is geen kruipolie of een 'smeermiddel' zoals WD40.

workingwithwood

Post veel
22 okt 2008
754
152
Stiens
Ik zou maar eens navragen bij Felder of daar wel olie tussen mag. Olie en stof dat gaat koeken.
Goeie tip. Ik ontving netjes antwoord van Felder. Niet smeren dus. Er werd ook bij verteld dat ik het antwoord had kunnen vinden vanaf blz. 32 van de handleiding bij de Hammer. (Ik durf niet te vragen of zij weten waar ik die handleiding heb opgeborgen. We zijn bezig met een verbouwing en niets ligt meer waar het lag.)

Ik had op internet kunnen zoeken maar ik herinner mij ineens dat er een Nederlandse versie op de site van Felder stond. Daar heb ik nu gekeken maar helaas kan ik beter zoeken dan vinden . . . weet iemand waar die nu op de site staat?
Hier in ieder geval niet.

• Leuk
Waarderingen: Pentarthrum huttoni

rinus

Post veel
13 nov 2011
845
181
Heerde
marinusvannorel.nl
Goeie tip. Ik ontving netjes antwoord van Felder. Niet smeren dus. Er werd ook bij verteld dat ik het antwoord had kunnen vinden vanaf blz. 32 van de handleiding bij de Hammer. (Ik durf niet te vragen of zij weten waar ik die handleiding heb opgeborgen. We zijn bezig met een verbouwing en niets ligt meer waar het lag.)

Ik had op internet kunnen zoeken maar ik herinner mij ineens dat er een Nederlandse versie op de site van Felder stond. Daar heb ik nu gekeken maar helaas kan ik beter zoeken dan vinden . . . weet iemand waar die nu op de site staat?
Hier in ieder geval niet.
Op het voorblad :)

1680585274914.png

• Leuk
Waarderingen: schrijnwerker

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.