Welke nailer voor 8mm essenhouten parket(wand)

HJHvdK

Nieuw lid
14 sep 2011
21
0
Beste forumleden. Ik heb wat advies nodig over een nailer op lucht.

Ik wil een tv-wand maken die tegen de muur wordt gemonteerd. Doel is: tv ophangen en kabels uit het zicht. Ik opteer daarvoor een multiplex plaat met stroken haaks op de achterkant om hem vlak te houden. Op de plaat wil ik het essenhout lijmen en nailen. Het gaat om massief essenhouten stroken van ca 8mm dik, 80mm breed en werkende lengtes tussen 60 en 120cm.

Plan; lijmen en nagelen.

Welke maat nailer op lucht zou ik het beste kunnen gebruiken?

Ongevraagd advies op verdere plan ook welkom.

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.179
974
Enschede, Twente
Niet vergeten om de multiplex plaat met een donkere kleur te verven. Als er dan kiertjes tussen de laten ontstaan, stoort dat dan niet zo erg. (Om het risico van kromtrekken te voorkomen zou je ook de achterzijde moeten schilderen, denk ik.)

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.879
3.483
Je kan de naden ook vullen. Je moet toch schuren voor een vlak resultaat. De nageltjes zijn om het hout op zijn plek te houden tot de lijm droog is.

HJHvdK

Nieuw lid
14 sep 2011
21
0
Je kan de naden ook vullen. Je moet toch schuren voor een vlak resultaat. De nageltjes zijn om het hout op zijn plek te houden tot de lijm droog is.
Het plan is inderdaad strak plakken, nagelen, schuren, vullen en lakken/hardwax/ntb. Ik ga er overigens ook messing strips van enkele millimeters in verwerken, in een geometrisch patroon.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.879
3.483
Die messingstrips schuren minder goed dan je hout, waardoor je aan weerskanten een dal krijgt.

HJHvdK

Nieuw lid
14 sep 2011
21
0
Die messingstrips schuren minder goed dan je hout, waardoor je aan weerskanten een dal krijgt.
Dank je wel, goed om te weten. Als het lukt qua dikte plaats ik ze iets terugliggend, zodat ik allereerst alleen het hout schuur.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.