Welk zaagblad

• Hallo {username}, je postbus van het priveberichten systeem loopt vol.

Shivte

Nieuw lid
29 apr 2020
8
0
Hey,

Ik zou graag weten welk zaagblad ik het beste aanschaf waarmee ik als beginner van start kan gaan met een dwe7492 om een simpele mdf kast te maken en bv een simpel schabje van massieve eik voor aan de muur? Bij de 7492 komt een 24tands zaagblad maar ik had met wat opzoekwerk toch al gelezen dat als je echt fijne crosscuts wil maken je best naar 60 tanden gaat?

Iemand die mij wat meer info kan geven en misschien een linkje naar een goed zaagblad dat ik bij mijn dwe7492 bestelling kan plaatsen?

Mvg

The Boktor

Post veel
2 mrt 2016
821
20
Bij ecotools.nl een 36 tands wisseltand blad bestellen. Een koopje. Er zijn meen ik 2 of 3 verschillende kwaliteiten...just pick one.

BoyS

Actieve deelnemer
15 jan 2018
79
1
Limburg
Ik bestel voor al mijn gereedschap de bladen bij ecotools en vind ze prima voor de hobby houtbewerker. De industrial is wel beter dan de prof maar ook iets duurder. Dan nog echter goed betaalbaar. Dan kun je nog eens voor ieder klusje (cross-cut, rip cut) het juiste blad aanschaffen zonder een godsvermogen kwijt te zijn.

maar goed een cross cut (haaks op de houtnerf) kun je idd beter 48 of 60 tands pakken. Die heb je ook vaker op een afkortzaag zitten. Op een tafelzaag zitten vaak veel minder tanden omdat je over het algemeen vaak doet schulpen (rip cut) of het grotere plaatmateriaal. Minder tanden dus meer ruimte om de hoeveelheid zaagsel goed af te voeren.

De 36 tands is een goede middenweg maar ook regelmatig uitverkocht bij ecotools omdat die vrij populair is. En voor de duidelijkheid ik probeer geen reclame te maken voor ecotools en werk er ook niet. Ik bestel er gewoon mijn verbruiksartikelen bij.

Shivte

Nieuw lid
29 apr 2020
8
0
Niet dat ik er al uit ben met deze commentaren maar ik koop waarschijnlijk toch de 7492 met onderstel en dan krijg ik er nog een 50T bij zie ik dus daar zal ik wel mee kunnen beginnen zeker :D

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.