Welk scharnier ?

boeda

Actieve deelnemer
6 dec 2013
38
2
Beste forumleden,

Ik zie door het bos de bomen niet meer, kan mij hier iemand op weg zetten om het juiste scharnier en montageplaat te vinden voor de twee situaties opgegeven in de bijgevoegde tekening en hoe de boor positie te bepalen (boormal?). Blum of Hettich of ander degelijk merk maakt mij niet uit.

Mijn probleem is vooral de dikte van de zijwand of tussenwand. voor de zijwand zou ik voor een full opdek gaan, in het midden zou ik voor een half opdek gaan.

Alle info is welkom.
Benny
deur_layout.png
 

Jurriaan9

Ik word niet gehinderd door te veel aan kennis;-)
29 mei 2019
212
69
Nuttige info. Kan ik van de week toepassen met het maken van een underlayment kastenwand.
 

dvh

Actieve deelnemer
29 aug 2019
60
15
Brugge
Beste forumleden,

Ik zie door het bos de bomen niet meer, kan mij hier iemand op weg zetten om het juiste scharnier en montageplaat te vinden voor de twee situaties opgegeven in de bijgevoegde tekening en hoe de boor positie te bepalen (boormal?). Blum of Hettich of ander degelijk merk maakt mij niet uit.

Mijn probleem is vooral de dikte van de zijwand of tussenwand. voor de zijwand zou ik voor een full opdek gaan, in het midden zou ik voor een half opdek gaan.

Alle info is welkom.
Benny
Bekijk bijlage 124590
Je zou een frontopdek van resp. +/- 33mm en +/- 16mm moeten hebben voor je opliggende en halfopliggende deuren. In de Blum catalogus vind ik toch niet direct scharnieren hiervoor.
Is het een optie om je deuren inliggend te maken?
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.448
395
Dordrecht
Beste forumleden,

Ik zie door het bos de bomen niet meer, kan mij hier iemand op weg zetten om het juiste scharnier en montageplaat te vinden voor de twee situaties opgegeven in de bijgevoegde tekening en hoe de boor positie te bepalen (boormal?). Blum of Hettich of ander degelijk merk maakt mij niet uit.

Mijn probleem is vooral de dikte van de zijwand of tussenwand. voor de zijwand zou ik voor een full opdek gaan, in het midden zou ik voor een half opdek gaan.

Alle info is welkom.
Benny
Bekijk bijlage 124590
De tussenwand is standaard, dus die staat netjes in de catalogus, maar waarom zou je de kopse wand zo dik willen maken? Dat maakt het mogelijk onnodig lastig?
 

boeda

Actieve deelnemer
6 dec 2013
38
2
De tussenwand is standaard, dus die staat netjes in de catalogus, maar waarom zou je de kopse wand zo dik willen maken? Dat maakt het mogelijk onnodig lastig?
Is een bestaande kast waar klant deuren aan wil, aan de zijkant gelijkkomend met de buitenkant.
 

boeda

Actieve deelnemer
6 dec 2013
38
2
Je zou een frontopdek van resp. +/- 33mm en +/- 16mm moeten hebben voor je opliggende en halfopliggende deuren. In de Blum catalogus vind ik toch niet direct scharnieren hiervoor.
Is het een optie om je deuren inliggend te maken?
Heeft de klant zijn voorkeur niet, is een bestaande kast.
 

jorisvh

Post veel
De 35mm opdek (links) kan met een 125gr scharnier, montageplaat 0mm, boorafstand 24mm (afstand zijkant deur tot buitendiameter 35mm gat - wat hieronder max 28mm is).
1666013454937.png

De rechtse, 16mm opdek kan met een standaard hoekaanslag 110gr scharnier, montageplaat 0mm, boorafstand 5mm.
 

boeda

Actieve deelnemer
6 dec 2013
38
2
De 35mm opdek (links) kan met een 125gr scharnier, montageplaat 0mm, boorafstand 24mm (afstand zijkant deur tot buitendiameter 35mm gat - wat hieronder max 28mm is).
Bekijk bijlage 124668

De rechtse, 16mm opdek kan met een standaard hoekaanslag 110gr scharnier, montageplaat 0mm, boorafstand 5mm.
Bedankt voor de informatie hier kan ik zeker mee verder.
 
  • Leuk
Waarderingen: jorisvh

hahnwerke

Actieve deelnemer
13 feb 2017
158
63
De 35mm opdek (links) kan met een 125gr scharnier, montageplaat 0mm, boorafstand 24mm (afstand zijkant deur tot buitendiameter 35mm gat - wat hieronder max 28mm is).
Bekijk bijlage 124668

De rechtse, 16mm opdek kan met een standaard hoekaanslag 110gr scharnier, montageplaat 0mm, boorafstand 5mm.
Weer wat geleerd, ik wist niet dat dit soort scharnieren bestonden!

Rick
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.