Welk materiaal voor deze verhuisboxen

Breezz

Nieuw lid
4 jan 2018
3
0
Goededag,

In bijlage 2 foto's van meubelboxen, die ik graag zou willen 'namaken'.
Ik zou ze 2 hoog willen stapelen en met de heftruck kunnen oppakken. Ze moeten dus toch wel sterk zijn, ook omdat er altijd iets slecht gestapeld kan liggen in de box en tijdens transport kan omvallen zeg maar.

Uiteraard kom ik hier niet vragen 'hoe' ik dit moet maken, maar welk materiaal (en van welke dikte) jullie hiervoor zouden gebruiken. Liefst zo betaalbaar mogelijk natuurlijk.

Multiplex van 18mm lijkt me wat dun? 30mm dan maar lijkt me best prijzig en zwaar.
Een soort van meubelpanelen dan met een kern van geperst hout en een multiplex buitenkant?

Iemand leuke suggesties?
Ik denk dat ik ook graag wil werken met stalen hoeken om alles toch wat stevig te maken, dat hebben ze niet gedaan op de boxen op de foto's.

Groeten!
 

Bijlagen

  • Box2.PNG
    Box2.PNG
    1,1 MB · Weergaven: 70
  • Box3.jpg
    Box3.jpg
    115,9 KB · Weergaven: 68

vandikte

Post veel
3 jul 2013
1.763
459
Almere
Lijkt me prima van underlayment te kunnen, 18mm eventueel verstevigen op de aansluitingen en halverwege de wanden?
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.010
825
Omgeving Leiden
De sterkte van een box staat of valt met de constructie. Zolang het een stevig geheel is met aansluitende panelen dan heb je een stevige kist.
Ik denk niet dat je de spullen er zo in zet, er zal vast nog een laag schuimplastic of zo tegen de wand komen.
18 mm underlayment is stevig zat.
Als de box uit een kraan op het dek valt, dan helpt 30mm ook niet erg veel. En ook de lepels van een heftruck prikken zo door 30 mm. Geeft dus alleen maar extra gewicht en kosten.
 

JochemK

Actieve deelnemer
15 okt 2016
641
305
Het Groene Hart
1651871559192.png

Op het werk gebruiken we dit soort clipkisten van Van Doorn, gemaakt van multiplex en OSB.
Het OSB ligt achter het multiplex , waardoor de panelen in elkaar vallen. Bij grotere kisten wordt er nog een balkje tussen geschroefd, zoals hieronder. (Snel even wat dingen weggeknipt om te anonimiseren).

Bij hele grote kisten (het formaat wat jij zoekt) zit er halverwege ook nog een horizontale multiplex lat.
Op deze manier vervoeren we honderden kilo's aan gevoelige apparatuur, zonder noemenswaardige problemen, behalve als een heftruckpiloot niet helemaal oplet en met de lepels er dwars doorheen rijdt of een kist er af laat kantelen, daar kunnen ze vrij slecht tegen ;-)

1651872332413.png
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.093
404
het maakt heel veel uit of er een deksel op zit die is vastgenageld.
is dit het geval?
 

Breezz

Nieuw lid
4 jan 2018
3
0
Is het een gek idee om zulke grote multiplex panelen aan elkaar te maken met domino's ?
Niet enkel domino's, maar ook domino's.
 

arjaano

Actieve deelnemer
27 jan 2017
314
78
Rotterdam
Is het een gek idee om zulke grote multiplex panelen aan elkaar te maken met domino's ?
Niet enkel domino's, maar ook domino's.
Ja, dat vind ik wel een gek idee ;) Zoals @vandikte ook al aangeeft: daar zijn ze niet voor bedoeld. Als je goed op je 1e foto kijkt, dan zie je een balkconstructie waar het plaatmateriaal op bevestigd is. Persoonlijk vind ik het nogal dunne balkjes, maar 't heeft ook niets te houden als het in een container geschoven of voor langdurige opslag gestapeld wordt.

In de kistenfabriek waar ik ooit werkte, verwerkten we dagelijks enorme pakken 1x3 duims vurenhout tot exportkisten. Van enkele decimeters tot meters groot. Die werden de hele wereld over gestuurd met bulkmateriaal, maar ook fijne instrumenten. Ter plekke pakten we soms complete inboedels of auto's in die dan verscheept moesten worden.

Zoek maar eens op exportkisten. Ze worden zowel van vuren als plaatmateriaal gemaakt. Ik zie ook combinaties: vuren bodem en plaatmateriaal voor de opbouw.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.