Welk materiaal panneel buitendeur

svenskapelsin

Actieve deelnemer
14 mrt 2015
524
32
Zweden-Delft
Een aantal panelen (met bossing) van een deur buiten zijn verrot. Welk materiaal kan je hiier voor gebruiken. De panelen zijn ongeveer 30x30 cm. Ik dacht eerst aan een stukje okoume of boeideelmultiplex, maar maak je die niet erg kwetsbaar door de bossing?

Alvast bedankt!
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.089
2.604
Waar is de deur zelf van gemaakt? Ik maak panelen altijd van merbau. Ik gebruik er de schone stukken stijl van oude merbau deuren voor. Of traptreden.
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.139
1.949
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ik dacht eerst aan een stukje okoume of boeideelmultiplex, maar maak je die niet erg kwetsbaar door de bossing?
de binnenste lagen van mpx zijn niet altijd van dezelfde kwaliteit als de buitenste
op zich is de kopse kant daardoor het meest kwetsbare deel
trek je daar een bossingkant op, dan vergroot je het oppervlak van de kopse kant
ik zou eerder voor massief hout kiezen
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.089
2.604
Zoals ik al meldde gebruik ik hier de stijlen van oude deuren voor. Als je die schoon zaagt, hou je over het algemeen delen van 9 tot 11 cm over. Panelen zijn vaak een cm of 3 dik. Dus 2 zijdig door de vandiktebank, geeft mooie balkjes om een paneel van te lijmen.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout en Wim Kluck

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.