We gaan naar Harrogate, de beurs voor houtbewerken en gereedschap in de UK

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.058
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Vanavond gaan gaan Bas en ik met de boot van Hoek van Holland naar Hull. Daar begint morgen om 10 uur in Harrogate de North of England Woodworking & Powertools show. We staan daar met Mappatools op de stand van Classic Handtools.
We staan daar op uitnodiging samen met Curtus Turner van Lie Nielsen en Nick Gibbs van Querques en nog een paar op dezelfde stand. We hebben er wel zin in, ik zal een beetje verslag doen wat daar te zien is etc.

jaap
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.567
Gaanderen
Leuk Jaap en veel succes met de kloppertjes. Je stond ook in de mail van de boxmaker. Met kist en hij was blij met zijn klopper. Zo bereik je wel eenvoudig een nieuwe groep klanten.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.058
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Het is wel een hele bijzondere setting. Even vooraf... ik kocht mijn eerste schaaf, een Lie Nielsen no 4 in 2004 bij Baptist. Op advies van Alex Hemme kocht ik ook de DVD van David Charlesworth, de Norton steen en eclipse slijphulpje.
David Charlesworth is een paar maanden geleden overleden en Mike Hancock van Classic Handtools heeft alle spullen gekocht. Een deel van het gereedschap is hier te koop en ook de werkbank van David.

We staan hier nu met onze bescheiden kloppertjes en wat andere dingen in Harrogate, op uitnodiging van Classic Handtools. We delen de stand met Curtis Turner van Lie Nielsen en we gebruiken de werkbank van David Charlesworth als onze demo bank... hoe kan het lopen in het leven. Titus Baptist en Maurice kwamen ook langs, dat leverde onderstaande foto op..

We proberen al afspraken te maken voor de volgende Open Dag Hout... of het lukt? Ondertussen is dit wel gaaf..

jaap

WhatsApp Image 2022-11-12 at 08.44.46 (1).jpeg

 

Charel09

Post veel
10 sep 2014
1.637
695
Antwerpen
@jaap, ook Andrew van smartBoxmaker waardeerde je aanwezigheid (vlg zijn newsletter)

the Harrogate Show and David Charlesworth:

As mentioned in the last newsletter I went to the Harrogate Show back in November - although not in an official capacity. It was great to meet up with some old friends ...

Main Content Inline

It’s the first woodwork show I’ve been to for ... longer than I care to remember, but it was much like every other woodwork show I’ve ever been to .. tools, wood, lots of people ...
There were certainly lots of very beautiful tools, not least Bas Hemmen and Jaap Bosma of Mappa Tools showing off their beautiful mallets and other tools as mentioned in the last newsletter. Thanks are due to them, incidentally, it was at their invitation that I was at the show.
They kindly hosted a couple of my boxes, one sporting the brand new smartButts, their first public outing. They were very well received - much more in part 2 of this newsletter along in a few days.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.058
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Ha Charel09, ja las net ook zijn nieuwsbrief. Andrew is wel een goede kennis geworden, heb afgelopen zomer ook een cursus bij hem gedaan. Het kistje was ik daar gemaakt heb stond op ODH, ik zal er nog eens een post over maken. Zoals je leest mocht hij wat spullen bij ons op de stand zetten (die weer betaald werd door Classic Handtools). Mike van CHT was ook blij met de komst van Andrew, het is een hele aardige toegankelijke kistjesmaker ..... Heb hem gevraagd om dit jaar naar ODH te komen en wat mooie spullen mee te nemen, wie weet.

jaap
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.