Deze namiddag iets vlug uit mijn mauw geschut en een sfeerlichtje samengesteld met een fopspeen.
Je moet er niets achter zoeken, ik heb al een dochter van 23, een zoon van 19 en nog een dochter van 15 jaar.
Ik laat het aan hen over voor nakomelingen.
Nu het sfeerlichtje met een fopspeen.
Het onderste plateautje is uit beuken. Het waxine potje met een glaasje in verwerkt is padoek.
De fopspeen zelf is iroko met een ringetje uit afzelia en het ringetje zit vast in een ceder kopje.
Het ringetje kan op en neer bewegen, maar niet ronddraaien. Reden is omdat je het in het kopje kan steken en natuurlijk moet je opletten dat het niet breekt.
Het is zeer dun, amper een diameter van 3 mm.
Het geheel is geschuurd tot korrel 400 en afgewerkt met SHELLAWAX.
Toch is het niet te onderschatten hoeveel werk eraan is hoor.
Succes aan diegene die het wil namaken en vergeet niet uw exemplaar op de forum te plaatsen.

Je moet er niets achter zoeken, ik heb al een dochter van 23, een zoon van 19 en nog een dochter van 15 jaar.
Ik laat het aan hen over voor nakomelingen.
Nu het sfeerlichtje met een fopspeen.
Het onderste plateautje is uit beuken. Het waxine potje met een glaasje in verwerkt is padoek.
De fopspeen zelf is iroko met een ringetje uit afzelia en het ringetje zit vast in een ceder kopje.
Het ringetje kan op en neer bewegen, maar niet ronddraaien. Reden is omdat je het in het kopje kan steken en natuurlijk moet je opletten dat het niet breekt.
Het is zeer dun, amper een diameter van 3 mm.
Het geheel is geschuurd tot korrel 400 en afgewerkt met SHELLAWAX.
Toch is het niet te onderschatten hoeveel werk eraan is hoor.
Succes aan diegene die het wil namaken en vergeet niet uw exemplaar op de forum te plaatsen.