Wat voor hout en afwerking voor wandplank, om hout van badkamermeubel na te bootsen?

nickk40

Nieuw lid
1 nov 2020
1
0
Ik heb een badkamermeubel van het merk Primabad en wil een aantal plankjes in de badkamer toevoegen die er zo veel mogelijk hetzelfde uitzien als de voorkant van de lades van het badkamermeubel (zie afbeeldingen).

Ik weet hiervan alleen dat het blad van HPL materiaal is.
En deze op de site van Primabad ziet het hout van deze er hetzelfde uit: Exclusive XL - badkamermeubel | Primabad

Enig idee welke houtsoort en welke afwerking ik het beste kan kiezen?

Dank voor het meedenken!

Update: Link Primabad werkt niet goed, ik refereerde naar deze:
1604269083980.png

Bijlagen

• Untitled2.jpg
    Untitled2.jpg
    289,2 KB · Weergaven: 18
  • image004.jpg
    image004.jpg
    12,6 KB · Weergaven: 18
  • 1604269055443.png
    1604269055443.png
    1,6 MB · Weergaven: 18

David De Cooman

Nieuw lid
5 mrt 2020
4
0
Tenzij je de fabrikant en decornummer kan achterhalen zodat je identiek hetzelfde materiaal kan gebruiken zal het resultaat mooier zijn als je iets totaal anders kiest. Succes!

Kor

Post veel
10 jun 2012
1.286
637
Welkom op het forum. David heeft gelijk, beter mooi contrasterend dan net niet bijpassend.
Primabad zit in Veghel, met een beetje geluk kan je daar een paar geschikte plankjes bestellen.

martinus86

Nieuw lid
30 mrt 2019
16
15
In principe moet het wel lukken om de kleur na te bootsen. Besef echter wel dat je altijd een andere afwerking krijgt van materiaalranden en waarschijnlijk ook in glansgraad door de gelamineerde kopse kanten van je kastje.

Om de kleur te matchen zou ik een onbehandelde massief eiken plank nemen als basismateriaal (dat komt qua tekening in de buurt) en die -samen met een frontje- meenemen naar de betere verfzaak. Het is een kwestie van testen welke combinatie van lak, olie etc je nodig hebt.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.