Wat is massief?

Musicus

Post veel
4 sep 2019
1.396
1.155
Ulvenhout
Even een frustratie van me afschrijven.
Ik maak een een dressoir met een gedeelte notenhout. Ik wil daarvoor gefineerde platen nemen en de kanten afwerken met massief notenhouten latjes. Nu zag ik op Marktplaats een salontafel van massief noten. Ik heb het nog expliciet gevraagd en dit werd bevestigd. Het is van het merk Goretti, de lijn 'Padua'. Nieuw is deze tafel rond de €600 dus het leek me aannemelijk. Ik dacht, laat ik de tafel kopen, dan kan ik deze verzagen en heb ik mooi notenhout voor een aantal projectjes.
Aldus geschiede: tafel opgehaald, zag er redelijk uit en was behoorlijk zwaar. Vlug ingeladen vanwege de temperatuur buiten.
Eenmaal thuis meteen de poten gedemonteerd en je raadt het al: de poten van MDF en het blad van spaanplaat. Natuurlijk mezelf voor de kop geslagen dat ik niet goed heb gekeken bij de koop maar het zag er echt uit!
Ik vind het echt te zot voor woorden dat dit voor zo veel geld in de winkel ligt. Het is inderdaad massief, maar geen massief noten.

Ik schaam me diep voor deze blunder...

Ben nog steeds op zoek naar een strook noten....

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.945
2.494
Klein-Brabant, Vlaanderen
Nu zag ik op Marktplaats een salontafel van massief noten. Ik heb het nog expliciet gevraagd en dit werd bevestigd.
Eenmaal thuis meteen de poten gedemonteerd en je raadt het al: de poten van MDF en het blad van spaanplaat. Natuurlijk mezelf voor de kop geslagen dat ik niet goed heb gekeken bij de koop maar het zag er echt uit!
Ik vind het echt te zot voor woorden dat dit voor zo veel geld in de winkel ligt. Het is inderdaad massief, maar geen massief noten.
particuliere verkoper of handelaar ?
als het een particuliere verkoper is, dan kan je die dat wegens onkunde nog vergeven
als het een handelaar is, dan heeft die jou doelbewust bedrogen
in vl bestaan normen voor 'massief', maar zelfs daar nemen ze met dat begrip een loopje
ik heb dat vele jaren geleden opgezocht
massief betekent 'rond de 75 % van het stuk' ;-)
ooit een salonkast gekocht + op de bestelbon 100 % massief laten zetten, omdat de verkoper beweerde dat het zo was / zou zijn
na levering stelde ik vast dat het bovenblad gefineerd was (zag je mooi aan de kopse kanten)
handelaar vroeg nog hoe ik dat kon zien
toen besefte hij met wie hij te maken had ! hahahahaha !
na een ingebrekestelling is hij netjes een massief blad komen plaatsen

• Leuk
Waarderingen: Tympy

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.338
354
Heelsum
na levering stelde ik vast dat het bovenblad gefineerd was (zag je mooi aan de kopse kanten)
Doelbewust belazerd dan terwijl je er afspraken over gemaakt hebt.Wat misselijk zeg.... Die had ik zijn meubel terugegeven en al mijn geld teruggevraagd.

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
8.945
2.494
Klein-Brabant, Vlaanderen
Die had ik zijn meubel terugegeven en al mijn geld teruggevraagd.
was een mogelijkheid geweest
de salonkast vormde samen met de tafel, stoelen, glazen kast, tv-kast & bijzettafeltje 1 geheel
dan zouden we onze maandenlange zoektocht vanaf 0 hebben moeten herbeginnen
andere ervaring: daarbij waren we op een verkoper gestoten die ons esdoorn als kerselaar probeerde te verkopen - die poging is mislukt 🤣

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.338
354
Heelsum
Geld terugvragen na een marktplaatsdeal? Als het een particulier was, vraag ik me af wat je kansen daar zijn.

Het blijft een nare zaak, dat sowieso.
Wilco, mijn opmerking ging over een deel uit de post van zottohout die zijn ervaring deelt:

k heb dat vele jaren geleden opgezocht
massief betekent 'rond de 75 % van het stuk' ;-)
ooit een salonkast gekocht + op de bestelbon 100 % massief laten zetten, omdat de verkoper beweerde dat het zo was / zou zijn
toen besefte hij met wie hij te maken had ! hahahahaha !
na een ingebrekestelling is hij netjes een massief blad komen plaatsen

• Leuk
Waarderingen: Wilco Flier

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.