Wat is dit voor aansluiting?

DTOrsel

Nieuw lid
28 mei 2023
22
4
33
Delft
Goedenavond,

Wellicht zit ik niet op de goede pagina hiervoor. Alvast mijn excuses.

Ik wil graag gebruik maken van jullie kennis.

Kan iemand mij aub vertellen wat dit is en wat ik erop aan kan sluiten eventueel?

Ik heb een nieuwe woning, maar ik heb geen idee waar dit voor dient.

Mijn dank is groot.

Met vriendelijke groet,

Donny
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    61,1 KB · Weergaven: 140

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Het lijkt een doorgeluste waterleiding met een afvoer. Wasmachine aansluiting geweest? Met zo'n foto blijft het verder raadwerk.
 

DTOrsel

Nieuw lid
28 mei 2023
22
4
33
Delft
Ik zoek een plek voor mijn vaatwasser. Ik dacht dat ik m wellicht hierop kon aansluiten. Anders wordt het de andere kant in een keukenkastje.
 

Nerf

Actieve deelnemer
26 jun 2016
573
283
Misschien met een schroevendraaier tikken op de leiding en iemand laten luisteren waar dit goed te horen is (op andere water / verwarming / gas buizen)? Is geen exacte wetenschap, maar zou misschien kunnen helpen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.100
2.612
Als het een waterleiding is, kan je hem verlengen en er een muurplaat met een wasmachine kraan op zetten. Afvoer, rode deksel eruit en lijmsyfon met een stuk pijp er op. Heb je nog een losse groep voor de stroom nodig.
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
917
318
Waarschijnlijk water, maar ik zou wel het zekere voor het onzekere nemen. Toch maar proberen om op de een of andere manier de leiding te volgen. Lukt dat niet dan iemand bij de gashoofdkraan neer zetten en het dopje van de leiding af zagen, niet met een brander aan het kloten gaan! Komt er water heb je tijd genoeg om de hoofdkraan dicht te draaien, is het gas, dan heb je daar iemand die de kraan even dicht doet. Maar....kan de vorige bewoner je niet wegwijs maken?
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.239
655
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Als het een doorgeluste waterleiding is, zit er ook iets aan de andere kant lijkt me. Dus die kraan opendraaien en met een schroevendraaier tegen je oor luisteren of je het in dit lusje hoort lopen zou moeten werken. Of testen met elke kraan in huis + tuin?
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Kun je niet in de kruipruimte kijken? Lijkt met niet dat je dit in een appartement kunt klussen zonder de vloer helemaal open te breken.
 

DTOrsel

Nieuw lid
28 mei 2023
22
4
33
Delft
Mijn excuses voor de late reactie. Ik wil jullie hartelijk danken voor het meedenken. Ik laat het nu even voor wat het is en ik ga een keukenkastje opofferen voor de vaatwasser. Mijn kennis is niet zo breed als die van jullie dus als alles een beetje af is dan ga ik mij weer druk maken om die aansluiting. Nogmaals hartelijk dank!
 
  • Leuk
Waarderingen: mk23, rmenkveld en Nerf

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.