Wat denken de Shaper (origin) gebruikers van de Plate?

jabjab

Actieve deelnemer
10 mei 2011
260
130
Leeuwarden
Volgens mij zijn er hier ook een aantal gebruikers van de Shaper.

Shaper komt nu met een nieuwe accessoire: 'de Plate'. Ik ben wel benieuwd wat de Shaper gebruikers hiervan denken. Is dit een handig en gewenst hulpstuk of is dit een (te duur) onderdeel dat eigenlijk overbodig is. De plate kost €350,- incl. verzenden en kleine systainer met klemmen.

meer info hier: Origin + Workstation = Your Precision Workshop
plate.jpg
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.074
1.709
Terkaple
www.woodworking.nl
Als je op uurtarief professioneel bezig bent, kun je uitrekenen hoe snel je dit terugverdiend hebt.

Voor hobby is het een andere afweging. We krijgen een uitgebreide Shaper demo op de Open Dag Hout, zal vragen of de 'Plate' er ook bij is.

jaap
 
  • Leuk
Waarderingen: avos en vandikte

StefanV

Actieve deelnemer
Heb hem toevallig gisteren besteld, omdat ik denk dat die plaat in sommige gevallen zeker meerwaarde heeft. Voor bijvoorbeeld het plaatsen van scharnieren, beslag of cabineo's.

Omdat de plaat zorgt voor tapeoppervlak en steun voor de machine, kan de shaper ook gemakkelijker gebruikt worden bij smalle randen en oppervlakte waar normaal weinig tape oppervlak is. En dat maakt meer mogelijk met met de machine.

Doordat er al een soort van tape opzit, scheelt het ook tape plakken in sommige gevallen, en ik geloof dat er door de uitlijnmogenlijheden niet iedere keer opnieuw gescand en en uitgelijnd hoeft te worden op de machine zelf. En dit maakt het werken met de machine wat sneller en makkelijker

Verder is het nog even afwachten, want er zit 4 tot 6 weken levertijd op. Als die binnen is en ik er mee heb kunnen werken, dan zal ik nog wel even laten weten wat ik er van vind
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: vandikte

jabjab

Actieve deelnemer
10 mei 2011
260
130
Leeuwarden
Als je op uurtarief professioneel bezig bent, kun je uitrekenen hoe snel je dit terugverdiend hebt.

Voor hobby is het een andere afweging. We krijgen een uitgebreide Shaper demo op de Open Dag Hout, zal vragen of de 'Plate' er ook bij is.

jaap
tja, voor mij is het puur hobbymatig dus terugverdienen is er niet bij.

Ik zou de plate graag willen zien/ervaren dus als die op de open dag kan zijn dan zou ik dat wel heel leuk vinden!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.