Wasmand van eiken

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
Gelukkig had ik nog wat aangeschaft eiken liggen en ik nog wat eiken wat uit een kast en van een tafel.
Messing schroeven van een kennis gekregen, evenals de messing schanieren. Had op internet gekeken en dan moet je gelijk een doos van 200 schroeven aanschaffen.
Maar waarom een wasmand?
Mijn zoon woont op kamers en midden in zijn kamer ligt een grote hoop wasgoed. Als ouders vonden we dat geen gezicht, dus.....
Er moet nog een zak in en de mand moet nog even in de parketlak.
20210416_165502.jpg20210416_165522.jpgIMG-20210416-WA0004.jpeg
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.153
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
te mooi om dat vuil goed in te gooien !

technische tip
(tenzij dit doelbewust zo geschroefd is)
de hoeken kan je onzichtbaar verbinden door aan de binnenzijde een lat te plaatsen, en van daaruit te schroeven

1618602221004.png
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
te mooi om dat vuil goed in te gooien !

technische tip
(tenzij dit doelbewust zo geschroefd is)
de hoeken kan je onzichtbaar verbinden door aan de binnenzijde een lat te plaatsen, en van daaruit te schroeven

Bekijk bijlage 101935
Het is bewust zo gedaan. De schroeven moesten extra stevigheid geven, voor het geval het ook als stoel/kruk wordt gebruikt. Zo'n lat aan de binnenkant had overigens ook gekund, maar ik vind dat best wel lastig schroeven met de handschroevendraaier (heb geen goede bit voor de accuschroef). Heb wel nagedacht om met proppen te werken, maar uiteindelijk vond ik dit wel wat hebben.
De schroeven zijn allemaal voorgeboord anders kreeg ik ze er niet onbeschadigd in en het heeft zeker spierpijn opgeleverd.
 
  • Leuk
Waarderingen: zaag en Count Chocula

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Netjes gemaakt.
en koperen schroeven welke van de buitenkant zichtbaar zijn heeft wel iets vind ik :cool:
Tegenwoordig moet alles onzichtbaar bevestigd zijn, maar als je iets los wilt maken....
 

Joop van M

Actieve deelnemer
22 apr 2017
366
32
Geldrop
Ziet er netjes uit!
Ik zou een scheiding erin gemaakt hebben, dan is makkelijk met was sorteren. Aan andere kant, je zoon komt er nog wel achter ;) .
 

JapserLL

Nieuw lid
17 dec 2020
17
18
Precies de inspiratie die ik nodig had!
Mijn zwager vroeg me laatst of ik iets voor hem wilde maken en gezien zijn behoefte aan wat orde in het leven lijkt mij dit een prima cadeau voor de eerst volgende verjaardag.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.