Wasmachine reparatie vraag

blommetje92

Actieve deelnemer
30 dec 2018
91
18
Leuven
Ik heb een probleempje met de wasmachine en hoop een beroep te doen op jullie technische kennis in de niet-hout hoek.

Enige tijd geleden was m'n trommel geblokkeerd. Wat bleek, een kledingstuk was buiten de trommel geraakt en zat verstrikt tussen de trommel en het huis er omheen. Dat was dus te fixen.

Nu heb ik wederom een geblokkeerde trommel, met vermoedelijk hetzelfde probleem. Echter, ik heb geen flauw idee waar kleding de trommel uit zou kunnen geraken om deze schade te doen... Iemand enige suggesties. Bij dit model (Zanussi) is het vrijmaken van de trommel nogal een taak, omdat hij dan vanaf de achterkant helemaal uit elkaar moet.

Met vriendelijke groet,
Martijn
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.074
414
De meeste trommels hebben alleen een opening aan de voorzijde, en daar zit een rubber manchet omheen. Waarschijnlijk is dat manchet gewoon versleten.
 

mink

Actieve deelnemer
6 jul 2021
395
173
Groene Hart
Ik heb bij het vervangen van de afvoerpomp van een Bosch wasmachine (zat vol met zand......) ook de tule/uitloop van de trommel naar het pomphuis losgehad.
Toegang was via de onderzijde van de wasmachine (schuin gezet op houten blokken.
Misschien kun je bij de Zanussi ook bij de onderkant van de trommel door het afvoergat het kledijngstuk verwijderen?
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.274
168
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Voel ook even of je trommel geen bewegingsvrijheid heeft die hij niet hoort te hebben, er zit achterop een 3 punts bevestiging, bij mij waren uiteindelijk 2 van de 3 gebroken, is een stevige klus maar wel te doen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.