Walnotenkraker

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
903
760
Nootdorp
Ooit hoorde ik de uitspraak van een houtbewerker, 'ik maak elk ding van hout, tenzij het echt niet ander kan'. Mooi statement.

Een paar weken geleden kneep ik de walnotenkraker van een bekende huishoudwinkel kapot. Onder het mom van: dit kan ik ook zelf maken, daarom deze walnotenkraker gemaakt. Geen rocketscience, maar wel leuk om te hebben en te delen. Ik heb er inmiddels 3 gemaakt in verschillende lengtes, waarvan ik er 2 als kado heb weggeven. Ik heb bewust een model gekozen om de walnoot-schillen op te vangen zodat er geen rotzooi ontstaat in de keuken.

gemaakt van: jawel, walnotenhout, padoek en beuk (dacht ik).
walnotenkraker.jpg



walnotenkraker 2.jpg
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Mooie gemaakt Henk! De hotsoorten paasen goed bij elkaar.

Je drukt het deksel naar beneden om de walnoot te kraken? Of moet je er nog een tik op geven?
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
903
760
Nootdorp
ik zie dat het een L-vorm is
de noot ligt er dan achter of onder
Eronder. 1 walnoot is erg makkelijk te kraken omdat het een lang model is. 2 walnoten tegelijk gaat nog goed. 3 walnoten tegelijk is net iets teveel van het goede :)
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.