Wachter voor de achterdeur

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Ik heb een ´wachter’ voor de achterdeur gemaakt. Ik was onlangs voor een opleiding in de buurt van Bern en daar ging een soort engel op enkele plaatsen onder een balkon. Lichaam uit drijfhout, vleugels uit roestig staal.
FC707DBB-706E-493E-86F0-324CD867DA84.jpeg
87773935-79A8-4175-9350-6CB3A5C09AB2.jpeg
A31F607E-A8A5-4182-B762-0738FA64BAB0.jpeg

Ik heb een omgevallen boom, een maaskei en vleugels uit verse atlas cedar gebruikt. Reacties zijn verdeeld. Sommige mensen vinden het precies een beetje griezelig.
 

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
904
761
Nootdorp
Heb je bewust de vleugelpunten naar voren gemaakt. Vaak zijn de punten naar achteren, toch?
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Heb je bewust de vleugelpunten naar voren gemaakt. Vaak zijn de punten naar achteren, toch?
Terechte vraag. Google geeft beide versies. Zowel punten omhoog als omlaag. Ik vond omhoog beter staan. Punten omlaag zou meer details vragen. En ik wilde het ook niet te engelachtig maken.
 
Hoi Mathieu,

Ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord een wachter bij de deur maar het verhaal klinkt goed.
Vaak ziet de maker meer in zijn creatie dan de bezoeker.
Uitleg helpt dan .

Als de bezoekers maar niet hun hoofd stoten :p ( of hangt hij hoger dan het lijkt ?)

Hoe heb je die Maas kei aan de metalen pen bevestigd ?.

Groet Edwin.

 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.496
961
Riemst
Hoi Mathieu,

Ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord een wachter bij de deur maar het verhaal klinkt goed.
Vaak ziet de maker meer in zijn creatie dan de bezoeker.
Uitleg helpt dan .

Als de bezoekers maar niet hun hoofd stoten :p ( of hangt hij hoger dan het lijkt ?)

Hoe heb je die Maas kei aan de metalen pen bevestigd ?.

Groet Edwin.

Mijn creatie moest inderdaad een naam hebben. Het een engel noemen ligt gevoelig bij sommige mensen heb ik gemerkt.
Maar ik zie het effectief wel als een soort mystieke wachter. Of dat is in ieder geval het gevoel dat het bij mij oproept. Maar het is in eerste instantie niet daarvoor gecreëerd. Ik wilde proberen op ik ook iets soortgelijks kon maken met materiaal wat ik voorhanden had. De boodschap die ik er aan geef is pas achteraf gekomen, toen het klaar was.
Het (ik laat het bewust onzijdig) hangt ruim twee meter hoog, ik kan er dus probleemloos onder door lopen.
Voor de bevestiging heb ik een gat geboord in de steen en een stalen pen met epoxy er in gelijmd.
 
  • Leuk
Waarderingen: hartvoorhout.jouwweb.nl

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.