Wabeco standaard met freesmotor?

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
630
101
Sterksel
Ik vond vorige week een filmpje op YT over een makita freestafel die in NL niet leverbaar blijkt te zijn. (
). Ik was alleen geinteresseerd. Het triggerde me om even op de site van Wabeco te kijken (Ik heb een boorstandaard) en heb viel me op dat ze daar ook een freesmotor in hun standaard gebruiken. Het idee om op die manier bv gaten te frezen voor pen en gat verbindingen leek me wel wat.

Puur uit interesse:
Gebruikt iemand een frees in zo'n standaard en zo ja, werkt dat een beetje veilig en goed?
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
Interessant ding! Het is dat ik niet meer in Port Klang kom (In mijn scheepsjaren vaak zat geweest) , anders wist ik het wel. (Afhankelijk van het voltage, tenminste)
 
  • Leuk
Waarderingen: twdi

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.693
2.568
Gaanderen
Je moet (je moet niks) wel een kruistafel hebben om er snel en eenvoudig mee te kunnen werken.
Die makita heeft dat zo te zien erbij. Ik heb wel de wabeco standaard en ook een rechte frees met 43mm hals maar nog nooit de behoefte gehad om dit uit te proberen. Ik zou het best wel interresant vinden als je er ook metaal mee kunt frezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: rmenkveld

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
724
288
RegioRotterdam
Ik gebruik zo'n combinatie regelmatig, al is het niet om gaten te steken. Dat lijkt me wel prima doenbaar, en helemaal als je er een schuiftafeltje onder maakt.
De freesmotor die ik gebruik is een Trend T4. Voor mij als hobbyist voldoet hij prima.
 
  • Leuk
Waarderingen: twdi

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.