Waarop letten bij kopen lintzaagmachine

woodandkilos

Actieve deelnemer
27 mei 2020
81
17
Wat zijn de ervaringen met een HBM 350 Profi? Met een maximale hoogte van 22.5cm en dus ergens tussen de 18-20 cm voldoet dit aan mijn specs. Heb mijn budget wat verhoogd ivm uitstel van een nieuwe afkortzaag, eerst maar eens een goede Lintzaag.

Budget is nu nu tot € 600- €650. Tips zijn welkom.

Zag ook de Metabo BAS 318.

Heb weinig ervaring met de kwaliteit en wil graag direct een goede aankoop doen. Mag ook een 2e hands machine zijn van iemand hier op het forum.

Zie ook hier en daar een Elektra Beckum BAS 450 en deze staan. Maar de vraag is onderhoud, afstelling etc. is dit goed te doen?
 

woodandkilos

Actieve deelnemer
27 mei 2020
81
17
Mocht je er al 1 hebben gekocht
Gaaf filmpje!! Ik heb er een gekocht, een heuse Verboom Lintzaag van een Orthopeed die zijn werkplaats gaat samenvoegen met een collega en deze niet meer nodig heeft.

Moet nog een een oplossing zoeken voor de 380V naar 230V, maar dat komt vast goed. Het is een Asea motor uit Zweden met 1.5kw / 2HP machine van Verboom.

Tips zijn welkom!

$_86.jpeg

$_86 (1).jpeg

$_86 (2).jpeg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.