Waar vind ik een zaagblad voor een Hitachi C15fb afkortzaag?

Count Chocula

Actieve deelnemer
12 sep 2018
275
228
Zeeuws Vlaanderen
Hallo allemaal,
vorig jaar heb ik ergens 2e hands een Hitachi c15fb afkortzaag gekocht. Dit apparaat is monsterlijk groot (en zwaar) maar het blad is dermate versleten dat slijpen vrij kansloos is denk ik. Weet iemand waar ik hier een blad voor kan kopen? Het gaat om een zaagblad van 15" met een asgat van 1,25" (of dus een diameter van 381mm en een asgat van 3q1,75mm)

Ik heb me al rot gezocht maar kan nergens iets vinden. ook reduceerringen kan ik niet in de juiste maat vinden. Dat leek me ook een optie en er dan een blad van 350mm opzetten, die zijn overal te vinden.

Kan iemand me helpen?

Groeten, Peter
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.040
2.576
Aan een reduceerring heb je niet zo veel. Als de opname van jouw machine 31,75 mm is, zal het niet meevallen om er een zaagblad met een gat van 30mm op te krijgen. Ik zou eerst eens kijken of dit blad geslepen kan worden. Het lijkt dat je die zaagbladen alleen in de VS via amazon kan bestellen. Je kan ook hitachi direct proberen.
 

Arend b

Actieve deelnemer
7 sep 2020
624
192
Staphorst
Een pas ring laten draaien bij een die een metaaldraaibank heeft , zaag blad mee nemen dan kan de
Draaier hem er strak in persen mocht je een blad vinden met een wat groter gat
 

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
593
138
58
Linter
Aan een reduceerring heb je niet zo veel. Als de opname van jouw machine 31,75 mm is, zal het niet meevallen om er een zaagblad met een gat van 30mm op te krijgen. Ik zou eerst eens kijken of dit blad geslepen kan worden. Het lijkt dat je die zaagbladen alleen in de VS via amazon kan bestellen. Je kan ook hitachi direct proberen.
Dat klopt , maar je hebt ook dergelijke zaagbladen met een asopeningvan 35 en meer. Dan lukt het wel met een ring.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Hier heb je een blad.
Dit is de originele bestelnummer, maar wel met een asgat van 1 duim.
Asgaten van 1 1/4" bestaan volgens Google zelfs niet...
Kloppen de maten, en zo ja, zijn zaagblad en montageringen origineel? Eventueel een nieuw set ringen aanschaffen.
 

Count Chocula

Actieve deelnemer
12 sep 2018
275
228
Zeeuws Vlaanderen
Super dat jullie zo meedenken. Ik meet het asgat morgen nog even na voor de zekerheid. De shipping cost voor dat acetool blad zijn 213 dollar :oops:. ik zoek nog even verder 😅.

groeten, Peter
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Super dat jullie zo meedenken. Ik meet het asgat morgen nog even na voor de zekerheid. De shipping cost voor dat acetool blad zijn 213 dollar :oops:. ik zoek nog even verder 😅.

groeten, Peter
Zaagbladen met asgat (arbo) van 1" zijn een courante maat. Die ga je aan aanvaardbare prijs vinden in Europa.
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.274
168
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Bij mijn DeWalt machine zit de ring die achter het blad zit los en kan omgedraaid worden, aan de en kant zit een ring van 30 en de andere kant is bijna 32, ik heb niet exact gemeten maar zou me niet verbazen als dat ook 31.75mm is.
Je kan kijken of jouw machine een soortgelijke ring achter het blad heeft zitten.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.040
2.576
Toolnation heeft 3 cmt bladen in de maat 350 x 32.
Artnr 28409214p 92t 123,44 euro incl
29710814p 108t neg 148,23 euro
28410814p 108t pos 149,76 euro
 
  • Leuk
Waarderingen: Boktor026

rinus

Actieve deelnemer
13 nov 2011
749
152
Heerde
marinusvannorel.nl
Ik denk dat je eens moet vragen bij een slijper die ook bladen levert. Hoogstwaarschijnlijk kunnen ze het asgat wel op de door jouw gewenste maat maken.

Een beter idee is misschien om de machine aan te passen, zodat je in de toekomst niet elk nieuw zaagblad hoeft aan te passen.

Er zijn op dit forum ook metaaldraaiers; misschien hebben zij een idee.

En zeker ook Hitachi zelf vragen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.