waar verkopen jullie je cnc(hout) gefreesde stukken

gravesteyn

Nieuw lid
30 nov 2020
2
0
waar verkopen jullie je cnc(hout) gefreesde stukken. Heb verscheidende stukken gemaakt op me zelfgebouwde cnc maar via marktplaats/ facebook raak ik niets of niet veel kwijt en etsy is te veel gedoe en je moet er best wel aardig wat commissie afdragen. wil graag gepersonaliseerde spullen maken zoals gepersonaliseerde klokken en spiegels en borden en gepersonaliseerde gifts en wall-art en gebruikers artikelen .(in kleine oplage(geen massaproduktie))

Maar ik vraag me af of marktplaats/ facebook daar het platform wel voor is. Heeft iemand ideeën en suggesties waar je zulk soort dingen kan verkopen en hoe aan mensen komt waar je dingen voor mag maken en aan verkopen. Want gepersonaliseerde items maken is eigen best leuk!!

Heb wat (groter) speelgoed en wat kindermeubeltjes gemaakt Maar verkopen via marktplaats eigenlijk without succes. En groter speelgoed en kindermeubeltjes maken is eigenlijk best wel wat werk.

Mijn vraag is hoe kom je aan mensen waar je dingen voor mag maken en verkopen. Mijn sociale netwerk is niet zo groot. Heeft iemand suggesties en ideeen voor.

Heb al het één en ander gemaakt. cncdesignlab8.wordpress.com
 

matsuba

Actieve deelnemer
3 feb 2017
86
61
Nijmegen
Hoe lang probeer je het al via marktplaats en Facebook? Maak meer reclame op instagram en Facebook. Word lid van verschillende groepen op Facebook en post daar dingen.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.073
395
Werken op bestelling is een veel beter systeem voor onbekende houtbewerkers.
Een snijplank met je naam er op of iets dergelijks krijg je nauwelijks iets voor op een markt of marktplaats
dat wordt vergeleken met een plank die je bij de Action haalt voor een paar euro
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

gravesteyn

Nieuw lid
30 nov 2020
2
0
Werken op bestelling is een veel beter systeem voor onbekende houtbewerkers.
Een snijplank met je naam er op of iets dergelijks krijg je nauwelijks iets voor op een markt of marktplaats
dat wordt vergeleken met een plank die je bij de Action haalt voor een paar euro
daar gaat het net nou om. Hoe kom je aan mensen waar je voor mag maken!! Wat ik zeg Mijn sociaal netwerk is niet zo groot. Men zegt wel je moet een website opzetten maar dat is ook niet een gegarandeerd succes nummer en dingen vooruit maken is niet gegarandeerd kwijt raken. Ben nou wel er naast bezig met kast(en) maken/opknappen maar eigenlijk wil ik meer met mn zelfgebouwde cnc frees.

Wat je zegt Een snijplank met je naam er op of iets dergelijks krijg je nauwelijks iets voor op een markt of marktplaats
 

rinus

Post veel
13 nov 2011
754
154
Heerde
marinusvannorel.nl
Denk dan toch aan een professionale website, welke goed gevonden wordt door zoekmachines als Google.

Ik heb dat niet maar krijg toch regelmatig aanvragen van mensen die mij op het www hebben gevonden.

Lijkt elkaar tegen te spreken , maar ik bedoel te zeggendat als je een goede website hebt dan moet het nog beter gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Risikoos

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.699
2.570
Gaanderen
IK sluit me aan bij Henk. Maak een eigenwebsite/shop en ga bloggen. Doe dit regelmatig Elke week 2 weken of maand. Regelmaat is key. Verwacht niet meteen resultaat. Laat je niet gek maken dat je website eerst top moet zijn. Deze is toch nooit af, klaar of mooi genoeg. Netjes en overzichtelijk. Verdiep je in een stukje marketing.
Genoeg te vinden online. Vang je mailadressen af. En stuur met enige regelmaat een nieuwsbrief. (mailchimp)
En kijk waar je gratis reclame kunt krijgen. Vroeger stuurde je een product naar de krant en daar werd vaak genoeg een stukje over geschreven. Nu moet je dit zoeken in online magazines. Of bij youtubbers met bereik. Het is niet een twee drie gedaan. Maanden hard werken en vele uren. Ik heb vroeger veel mailingen verstuurd tot 5000 per keer. Ja toen nog met de post. Dus vouwen en plakken. Koop een eigen domein naam. Verdiep je in AI Dat kan erg veel gemak brengen. Maar weet wel wat je doet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Risikoos

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Door reclame te maken en mensen te laten zien wat je kunt heb je kans dat mensen wat bij je bestellen.
Via onze website kiwood.nl hebben wij al behoorlijk wat bestellingen ontvangen.
Maar ook op beurzen en markten staan helpt met bekendheid krijgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: XL500SZ en mink

Rutger Broekman

Actieve deelnemer
19 apr 2013
160
46
Tilburg
Maak echt iets onderscheidends. Ik heb even op je website gekeken: het heeft een hoog xenos/13 in een dozijn gehalte. Daarnaast is er al heel veel aanbod van wat je nu maakt. Stel jezelf de vraag: waarom zouden iemand bij mij moeten zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

matsuba

Actieve deelnemer
3 feb 2017
86
61
Nijmegen
Ik heb net ook gekeken en wat mij meteen opviel waren de foto's. Deze kunnen echt beter zelfs als je ze maakt met een mobiel daar heb je niet meteen een peperdure camera voor nodig. Wel is licht belangrijk en een witte ondergrond of fotoshop de rest weg zodat alleen het produkt erop staat en geen rommel zoals kranten en zaagsel. Ga verder van je produkt staan met mobiel en zoom dan in ga niet met lens recht voor het product staan klanten zien produkten thuis ook meestal niet recht van voren. Foto's van grote werkstukken in de werkplaats is leuk maar zorg dan dat het netjes is.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.073
395
Ik had nog niet op je site gekeken die snijplank was het eerste wat in me opkwam
Als ik even snel google op snijplank met naam blijkt dat ontzettend veel bedrijven die dat leveren
daarin kan je je niet meer onderscheiden

persoonlijk zou ik op mijn website toch ook een paar mooie luxe producten plaatsen
en iets minder machine.

voor een plank als onderstaand vragen ze 300+ euro maar die heeft wel een wil ik ook hebben gehalte
1687720527957.png



Een klantenkring opbouwen gaat langzaam het wil ik ook hebben principe is 1 van de beste methode's
 

Superbra

Actieve deelnemer
16 feb 2014
282
116
Wetteren, Belgie
Even kort mijn mening over je huidige website. Ik heb professioneel ervaring met het opzetten van websites.
  • Neem een eigen domein. Dat kost je, inclusief webspace, minder dan 100 euro per jaar. Een eigen domein komt professioneel over.
  • Laat de teksten opstellen of op zijn minst nalezen door iemand die verstand heeft van taal. Ieder zijn eigen talenten, en zonder je te willen beledigen: er staan veel taalfouten en grammaticale fouten op je site.
  • De header en het menu van je site nemen veel te veel plaats in. Die vult bij mij ongeveer 80 procent van mijn scherm. Je ziet dus niets dat je aandacht trekt. Wees ervan bewust dat er duizenden sites zijn die met jou willen concurreren. Als je niet snel de aandacht trekt, verlies je bezoekers. Het loont om je site aantrekkelijk te maken en regelmatig nieuwe content toe te voegen.
  • Ik zou op zijn minst richtprijzen vermelden. Bezoekers hebben de neiging om 'vage' sites snel te verlaten. Maar richtprijzen geven vereist natuurlijk een goed business plan. Je moet bepalen wat een specifiek item kost om te maken: grondstoffen, aankoop en slijtage van materiaal, werkuren, kostprijs van prototypes, ... En dan liefst nog wat winst bovenop. Zit je te hoog dan prijs je jezelf de markt uit. Zit je te laag, dan ga je er niets aan verdienen. Ik zie klokken of klokjes met laserprint of foto voor 10 @ 25 euro. Kan jij hiermee concurreren en er toch nog iets aan verdienen?
  • Foto's van je werkplaats zou ik plaatsen op een 'over ons' pagina. En een foto van jezelf komt sympathiek over.
  • Het is me niet meteen duidelijk wie je doelgroep is. Wil je voornamelijk werken voor privé personen met unieke stukken, of ga je eerder voor bedrijven (beperkte) series maken, bijvoorbeeld promo materiaal?
En los van je website: het kan lonen om aanwezig te zijn op beurzen. Je kan bijvoorbeeld op een baby- of huwelijksbeurs een standje hebben met gepersonaliseerde aandenkens. Maar er zijn er veel die dergelijke dingen aanbieden, dus moet je jezelf onderscheiden. Probeer een uniek product aan te bieden. Hoe dan ook, bekendheid en klanten verwerven zal tijd in beslag nemen, inspanningen vragen en geld kosten. En veel geduld hebben...
 

jorisvh

Post veel
Als ik je bedrijfsnaam of jouw eigen naam intik in Google (nog steeds de meest gebruikte zoekmachine), dan krijg ik geen enkel resultaat dat me eventueel tot bij je website zou kunnen brengen.
Voor je eender wat verbetert aan je website, zorg ervoor dat die vindbaar wordt.
Maak een Google Bedrijfsprofiel
Je kan aangeven wat je doet, welk gebied je bedient, contactgegevens, website, social media links, ….
Google gebruikt die info om mensen al dan niet de link naar je website voor te schotelen op basis van hun zoekopdracht.
Dit is volledig gratis. Daar bovenop kan je betalen om hoger in de lijst te komen als gesponsorde link maar dat is in 1ste instantie niet essentieel.
Vraag klanten om Google reviews te plaatsen.

Om de website zelf te verbeteren zijn al veel goeie tips gegeven.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.150
1.955
Klein-Brabant, Vlaanderen
Foto's van je werkplaats zou ik plaatsen op een 'over ons' pagina.
ook mij viel het op dat de technische kant op de webstek veel aandacht krijgt
da's interessant voor wie in de stiel zit of iets van het maakproces kent
de meeste klanten hebben geen besef van hoe je iets maakt + welke inspanningen je daarvoor levert
die kijken enkel naar het eindprodukt
de rest is voor hen worst
tenzij ze bij de slager staan
 

Enkhuizen

Actieve deelnemer
15 sep 2011
117
34
Of start met een specifieke doelgroep: bordjes maken en dan met verschillende doelgroepen bijvoorbeeld voor baby’s zoals hierboven genoemd. Andere categorie: herdenkings borden, andere is nagedachtenis borden voor dieren (heel veel dierenbeurzen en dierenliefhebbers geven grof geld uit aan hun dieren) en maak 10 voorbeelden in verschillende stijlen, maak mooie foto’s en zet die op je site
 

KrisG

Actieve deelnemer
3 jan 2017
350
44
Vlaams-Brabant, BE
Ik lees dit op je website:

Ik maak creatief dingen van gebruikt een rest hout en als het enigszins kan gebruik ik hiervoor recycled hout voor.Hiervoor gebruik een zelf ontworpen en vanaf scratch zelf gebouwde Cnc-freesmachine. Daarnaast ontwerp zelf cnc houtontwerpen op de computer om in eigen beheer te maken. Dit is op aanvraag ook voor anderen beschikbaar en uit te voeren.​

Eerlijk heb ik moeite om "door te lezen", er staan te veel fouten in, sorry.

Kris
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.