Waar kan ik beukenhout vinden?

RyanRobHendrik

Nieuw lid
6 aug 2023
7
13
Alphen aan den Rijn
Hallo!

Ik ben op zoek voor beukenhout balken. Beuk is natuurlijk een veelvoorkomende boom in Nederland en ik begrijp dat het vroeger best vaker gebruikt werd. Ik wil onder andere een werkbank, keuken aanrecht, en schroeven voor bankschroeven kunnen maken, traditionele toepassingen voor beuk volgens mijn begrip, maar ik kan het niet so snel vinden, zelfs geen stammen die ik graag zelf zou kunnen kloven of zagen, indien de stukken hanteerbaar waren.

Kent iemand waar ik wat beuken balkjes zou kunnen vinden in de regio van Zuid Holland?
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.991
817
Omgeving Leiden
Je kan de haagse fijnhouthandel eens vragen of ze hebben wat je zoekt.

Anders de amsterdamse fijnhouthandel. Ok is wel in noord holland

En natuurlijk Masave, zie ook bovenaan het forum de link, kan je krijgen zoals je het wilt, stuurt ook op, maar zit in Zwolle.

In Ter Aar, maar nog met vakantie.

In Ter Aar op het industrieterrein is een grote brand geweest, dus ik zou eerst even bellen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: RyanRobHendrik

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
301
119
Zuid Holland
Hout Exclusief in Waddinxveen is ook nog een goede kandidaat. Ook een aardige kerel achter de balie.

Ter aar (van hameren) is getroffen maar niet helemaal afgebrand. Ik hoorde via via dat eea verloren is maar niet alles. Ben benieuwd of ze weer open zijn.


Masave en de Arnhemse Fijnhouthandel zijn overigens beide ook prima fijne zaken, maar als je het materiaal wil zien is Zwolle/Arnhem wellicht wat ver.
 
  • Leuk
Waarderingen: RyanRobHendrik

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.026
367
Alphen aan den Rijn
Bij van Hameren in Ter Aar heeft de zaagafdeling en die houtvoorraad geen schade van de brand gehad . Een paar dagen na de brand ben ik er geweest voor wat reparaties en je ruikt daar niet eens dat er brand is geweest .
Komt omdat de wind voor hun toen de goede kant op waaide .

Willem
 
Laatst bewerkt:

RyanRobHendrik

Nieuw lid
6 aug 2023
7
13
Alphen aan den Rijn
Bij houtzaag molen De Salamander in Leidschendam hebben ze ook beukenhout liggen. Weet alleen niet in welke afmetingen en of het voldoende droog is. Zie Kom langs op een woensdag- of zaterdagmiddag of mail naar hout@molendesalamander.nl

M.vr.gr. Jan
Hallo Jan, Dat zou een heel mooi kans zijn. Ik heb de molenwereld ontdekt in houtzaagmolen De Heesterboom in Leiden en zit nu op een molen in Leiderdorp. De houtzaagmolens hebben een speciale plek in mijn hart maar tot nu toe heb ik niet bij De Salamander kunnen kijken.

Hartelijk groet, Ryan
 

Wouterst

Actieve deelnemer
31 mei 2022
303
125
Boxtel, Noord-Brabant
Als het geen gestoomd hout hoeft te zijn kijk ik nog weleens naar beukenhouten pallets op Marktplaats.
Vaak tegen brandhoutprijzen redelijk nette balken.
Na behandeling op de VVD heb je vervolgens erg mooi hout tegen een spotprijs.
Ik gebruik deze balken echter niet voor voedseltoepassingen (snijplanken oid)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.