Deze kopieerringen komen niet in contact met de freesjes en werken op een ander manier dan gelagerde freesjes.![]()
Is het niet goedkoper om verschillende gelagerde freesjes te kopen? Je gebruikt zo'n set voor het gebruik van een bovenfrees? Wanneer bij zo'n set niet alles goed gelagerd is, krijg je hoge wrijving, warmte ontwikkeling en slijtage. Of zie ik het verkeerd?
het zijn dus kopieerringen die je niet vast op de zool van je bovenfrees zet ?Deze kopieerringen komen niet in contact met de freesjes en werken op een ander manier dan gelagerde freesjes.
Het zijn wel kopieerringen zoals je ze waarschijnlijk kent, maar voor deze heb je een aparte houder nodig om ze onder de bovenfrees te bevestigen. Het is een systeem wat je heel veel vind in de USA, als je bij Google zoekt op "porter cable guide bushings" vind je veel soorten, vooral vanuit de overkant van de plas.het zijn dus kopieerringen die je niet vast op de zool van je bovenfrees zet ?
wat is het voordeel tov die vaste kopieerringen ?
Ja, aangezien het een Amerikaans systeem is, heb je een 1/4" (6,35mm) spantang nodig.heb je voor die 6,35 mm een bijhorende spantang nodig (ik heb nu enkel 6, 8 & 12)
Dit klopt dus niet, dat gaat niet passen. En als het al past, zit het niet goed vast en is het dus gevaarlijk.maximaal 6,35 schacht. Dus 6 mm zou ook moeten kunnen
U vraagt, wij draaien:weet je ergens een filmpje ?
laat ons schrijven dat ik het ben die jou niet begrijpt, want dit is mij volledig nieuw@ZotVanHout Ik denk dat we elkaar niet begrijpen, deze zet je wel vast in je zool maar raken de freesjes niet. Voor zover ik het begrijp...ik reageerde niet op deze specifieke set van CMT maar op het verschil van gelagerde freesjes tov een kopieerplaat in je freesmachine
Ik bedoel dat je er met je 6mm spantang en 6mm frees toch ook mee kan werken?Dit klopt dus niet, dat gaat niet passen. En als het al past, zit het niet goed vast en is het dus gevaarlijk
De linkse zijn schroefbare ringen die je in een aparte adapter plaatst, zoals ik in #11 noemde:laat ons schrijven dat ik het ben die jou niet begrijpt, want dit is mij volledig nieuw
op de plaatjes zie ik 2 verschillende types
van de rechtse heb ik er een paar
wat zijn de verschillen met de linkse ?
Hier een ring in de adapterring voor de OF1010 uit de link.Bijvoorbeeld Leigh heeft adapters voor verschillende merken frezen, GereedschapPro verkoopt die.
En voor in de freestafel zijn deze ook te gebruiken met de adapterring van Incra.
Klopt, alleen is het freesje dat voor specifiek deze set nodig is, niet in een schachtmaat 6 mm te krijgen is, en wel in 6,35 (die dus niet in een spantang 6 mm past).Ik bedoel dat je er met je 6mm spantang en 6mm frees toch ook mee kan werken?
Met de adapterringen die ik noemde/linkte, zijn ze in zo ongeveer iedere bovenfrees te gebruiken.Het grote voordeel van de messing set is dat je erg veel maten hebt, het nadeel dat je zool er geschikt voor moet zijn.
Er zit geen verschil in de werking. Die messing set is in de usa redelijk universeel. Je hebt dus geen kopieerring van het merk nodig.laat ons schrijven dat ik het ben die jou niet begrijpt, want dit is mij volledig nieuw
op de plaatjes zie ik 2 verschillende types
van de rechtse heb ik er een paar
wat zijn de verschillen met de linkse ?
Bekijk bijlage 114334 Bekijk bijlage 114335
Dit is inderdaad een heel mooi en duidelijk filmpje! Erg jammer dat dit niet op de Nederlands markt is met Nederlandse maten.Het zijn wel kopieerringen zoals je ze waarschijnlijk kent, maar voor deze heb je een aparte houder nodig om ze onder de bovenfrees te bevestigen. Het is een systeem wat je heel veel vind in de USA, als je bij Google zoekt op "porter cable guide bushings" vind je veel soorten, vooral vanuit de overkant van de plas.
Als je deze in de adapter schroeft, is het dus exact hetzelfde als de kopieerringen die wij hier kennen.
Het voordeel is dat deze goedkoper zijn dan de standaard koieerringen die je bij het merk bovenfrees kunt kopen. Maar je hebt er dus wel een aparte adapter bij nodig om ze te gebruiken.
Bijvoorbeeld Leigh heeft adapters voor verschillende merken frezen, GereedschapPro verkoopt die.
En voor in de freestafel zijn deze ook te gebruiken met de adapterring van Incra.
Ook voor het snelspansysteem van Bosch zijn ze te krijgen.
De werking is dus exact gelijk aan vaste kopieerringen, het is niet te vergelijken met freesjes met lagers.
Ja, aangezien het een Amerikaans systeem is, heb je een 1/4" (6,35mm) spantang nodig.
Voor bijvoorbeeld de Festool OF1010 is dat artikelnr 488761, voor de OF1400/2200 is dat art. 494463.
Of eventueel een verloopring van 8 naar 6,35mm (maar beter is natuurlijk een passende spantang).
Dit klopt dus niet, dat gaat niet passen. En als het al past, zit het niet goed vast en is het dus gevaarlijk.
U vraagt, wij draaien: