Vraagjes aangaande MDF-bewerking

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Heb wat research gedaan over dat ontvetten en idd, er wordt op meerdere plaatsen bevestigd dat dat eigenlijk wel een must is. Is het erg dat ik het meubel al wat heb opgeschuurd voor dat het ontvet is? Want overal wordt er wel van gesproken EERST te ontvetten en dan pas te schuren. En eenmaal het meubel is ontvet, moet dat dan 'drogen'? Of kan je vrij snel over gaan tot schilderen?

Naar mijn mening is het toch beter dat je het nog even ontvet al heb je het al geschuurd, beter wat te laat dan niet. Ik ontvet met aceton. Ik maak er een doekje mee nat (vochtig -niet kletsnat-) en ga even mooi over het geheel. Het droogt zo goed als spontaan op. Als ik bvb mijn 5 paneeldeurtjes geschilderd heb, heb ik ze gewoon allemaal ontvet en na de laatste te hebben ontvet ben ik de eerste beginnen schilderen, laat ons zeggen na 20min.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.